برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

چگونگي شکل گيري دانش قرائت قرآن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، مرکز سمنان
 
چکیده: 
علم «قرائت قرآن» از زمان پيامبر (ص) و به سعي آن حضرت پديد آمد. ابتدا به صورت شفاهي تعليم داده مي شد و بعدها به صورت مکتوب در آمد. برخي از اصحاب آن حضرت در اين دانش به مرحله تخصصي و معلمي رسيدند و پس از يک قرن، آموزشهاي مدرسه اي (کلاسيک) به ظهور قاريان هفت گانه مشهور انجاميد و پس از حدود يک قرن ديگر قرائتهاي آنان به صورت مدون عرضه گرديد.گرچه قرائتهاي قاريان لزوما بر طبق آموزه هاي پيامبر اسلام (ص) با تجويد بود. اما پس از گذشت سه قرن، علم تجويد مدون شد. در اين مقاله چگونگي اين سير تاريخي مشخص شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سعدی، م. (1387). چگونگی شکل گیری دانش قرائت قرآن. پیک نور- علوم انسانی, 6(4 (ویژه فلسفه و معارف اسلامی 3)), 62-71. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126976



Vancouver : کپی

سعدی محمدجواد. چگونگی شکل گیری دانش قرائت قرآن. پیک نور- علوم انسانی. 1387 [cited 2022January19];6(4 (ویژه فلسفه و معارف اسلامی 3)):62-71. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126976



IEEE : کپی

سعدی، م.، 1387. چگونگی شکل گیری دانش قرائت قرآن. پیک نور- علوم انسانی, [online] 6(4 (ویژه فلسفه و معارف اسلامی 3)), pp.62-71. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126976.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 688 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی