مشخصات مقاله عنوان نشریه: كومش اطلاعات شماره: زمستان 1389 , دوره 12 , شماره 2 (پياپي 38) ; از صفحه 104 تا صفحه 111 . عنوان مقاله: ارزيابي دروني گروه بهداشت عمومي دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي سمنان نویسندگان: قانع پور محمدرضا, كواري سيدحبيب اله, پورمحمدي بهراد, همامي ستاره* آدرس: * دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشکده بهداشت دامغان، گروه بهداشت عمومی چکیده: سابقه و هدف: ارزيابي دروني نقش مهمي در بهبود کيفيت يک سيستم آموزشي بازي مي کند. هدف اين مطالعه، انجام ارزيابي دروني گروه آموزشي بهداشت عمومي به منظور گام برداشتن در جهت ارتقا کيفيت آموزشي گروه بوده است.مواد و روش ها: در اين مطالعه توصيفي، که در سال هاي 88-1387 انجام گرفت، کليه اعضاي هيات علمي و دانشجويان شاغل به تحصيل در رشته بهداشت عمومي شرکت نمودند. عوامل مورد ارزشيابي، نه حوزه را در بر مي گرفت که شامل حوزه هاي: رسالت و اهداف آموزشي، مديريت و سازماندهي، برنامه هاي آموزشي، هيات علمي، دانشجويان، منابع آموزشي، پژوهش، سنجش و ارزشيابي، و دانش آموختگان بود. پرسش نامه ها توسط اعضاي هيات علمي گروه تهيه گرديد. بعد از گردآوري داده ها، يافته ها بر اساس مقياس امتياز بندي گورمن از رتبه غير رضايت بخش تا بسيار قوي با دامنه امتيازي 1 تا 5 طبقه بندي گرديد.يافته ها: گروه در حوزه برنامه هاي آموزشي داراي رتبه قوي، در حوزه هاي رسالت و اهداف آموزشي، هيات علمي، و سنجش و ارزشيابي داراي رتبه خوب، در حوزه مديريت و سازماندهي، داراي رتبه بيش از رضايت بخش، در حوزه دانشجويان داراي رتبه رضايت بخش، در حوزه هاي منابع آموزشي و فعاليت هاي پژوهشي داراي رتبه مرزي، و نهايتا گروه در حوزه دانش آموختگان داراي رتبه غير رضايت بخش بوده است.نتيجه گيري: نتايج نشان داد که در کل گروه بهداشت عمومي با کسب ميانگين امتياز 3.19 در کليه حوزه هاي مورد ارزشيابي، در رتبه بيش از رضايت بخش قرار گرفته است. بنابراين اگرچه در برآورد کلي، گروه در وضعيت قابل قبولي مي باشد، اما براي ارتقاي کيفيت آموزشي، به اصلاح نقاط ضعف خود در حوزه هاي داراي وضعيت غير مطلوب نياز دارد. کلید واژه: ارزيابي دروني(Q2)بهبود کيفيت(Q1)گروه بهداشت عمومي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: مدیریت کیفیت جامعخدمات آموزشیکمیتتضمین کیفیتمدیریت دانشانطباق پذیرینیروی انسانیساختار سازمانی ارجاعات: EVALUATION AS A CRITICAL FACTOR OF SUCCESS IN LOCAL PUBLIC HEALTH ACCREDITATION PROGRAMS MAXIMIZING THE CONTRIBUTION OF INTERNAL EVALUATION UNITS ارزشيابي دروني گروه شنوايي شناسي دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي تهران ارزيابي درون گروهي بخش پزشكي اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي سمنان در سال 1381 ارزيابي دروني گروه آموزش زنان و زايمان دانشگاه علوم پزشكي سمنان در سال 1381 ارزيابي دروني دانشگاهي و كاربرد آن در بهبود مستمر كيفيت آموزش عالي ارزيابي دروني در دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران ارزيابي دروني گروه پرستاري داخلي جراحي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان در نيم سال اول 82-81 ارزيابي دروني گروه آموزش پرستاري كودكان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، سال 1381 ارزيابي دروني گروه بهداشت محيط دانشكده بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي سمنان ارزيابي دروني گروه گفتار درماني دانشگاه علوم پزشكي سمنان ارزيابي دروني گروه هاي آموزشي دانشكده مديريت و اطلاع رساني پزشكي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان ارزيابي دروني، فرآيندي براي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي، در مورد گروه آموزش داخلاي دانشگاه علوم پزشكي سمنان ارزيابي درون گروهي بخش فيزيولوژي دانشگاه علوم پزشكي سمنان از ارزيابي دروني در آموزش پزشکي تا نهاد ملي براي تضمين كيفيت در آموزش عالي ايران: چالش ها و چشم اندازها تاثير ارزيابي دروني بر ارتقاي کيفيت آموزشي و پژوهشي مقالات نشریه ای مرتبط: ارزيابي دروني گروه گفتار درماني دانشگاه علوم پزشكي سمنانارزيابي درون گروهي بخش پزشکي اجتماعي دانشگاه علوم پزشکي سمنان در سال 1381ارزيابي دروني در گروه بيماري هاي كودكان دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهرانارزيابي دروني گروه ايمني شناسي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهوازارزيابي دروني گروه هوشبري دانشکده پرستاري- مامايي و پيراپزشکي دانشگاه علوم پزشکي رفسنجان در سال 1392: يک گزارش کوتاه مقالات همایشی مرتبط: بررسی اولویت های موثر آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی گروه آموزش پزشکی مجازیبررسی عوامل موثر بر اجرای مطلوب ارزیابی عملکرد گروه های آموزشی دانشگاه هابررسی وضعیت مدیریت و رهبری گروه های آموزشی دانشکده پزشکی شیراز در سال 1392ارزیابی درونی کیفیت گروه های آموزشی علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی بابل بر اساس مدل اعتبارسنجیارزشیابی دوره های آموزشی اعضای هیات علمی و کارکنان در آموزش عالی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 122 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی