برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

وضعيت استناد در «پژوهش نامه» و «کتاب ماه کودک و نوجوان»

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هر پژوهش براي اينکه بتواند نقشي تاثيرگذار داشته باشد، بايد نتايج و گفته هاي خود را چه به صورت هم جهت و چه در جهت مخالف، بر پايه پژوهش هاي پيشين بنا کند. ادبيات کودک ايران نيز به عنوان يک علم نوپاي دانشگاهي، براي توسعه گستره تحقيقي خود، نيازمند پژوهش هايي است که اصول علمي و مستند سازي در آن ها رعايت شده باشد. استناد فرايندي ذهني و فرهنگي و در عين حال عملي اجتماعي است. فهرست منابع مورد استناد نيز از مهم ترين اجزاي همه آثار تحقيقي و تاليفي است و رفتار استنادي شامل چگونگي استفاده از منابع، نوع تاکيد بر موارد ويژه، تکرار کاربرد برخي منابع، گرايش به متوني که به زباني خاص منتشر شده و ... است. مقاله حاضر، با ارایه توصيفي از وضعيت استناد در دو مجله تخصصي ادبيات کودک (پژوهشنامه ادبيات کودک و نوجوان و ماهنامه کتاب ماه کودک و نوجوان) شيوه هاي استناد را در نقد ها و مقاله هاي آن ها بررسي کرده است. يافته هاي پژوهش نشان داد، با توجه به لزوم رعايت اصول نگارش علمي، وضعيت استناد در اين دو نشريه، چندان مطلوب نيست.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 77 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی