نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تحليلي سير نقد ادبيات کودک و نوجوان در ايران با نگاهي آسيب شناسانه به قالب هاي نقد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلام شهر
 
چکیده: 
مقاله حاضر، ضمن مروري بر جريان نقد ادبيات کودک و نوجوان ايران از مشروطه تاکنون، نشان داده است که اين جريان هر چند رو به رشد بوده اما با رويکردي آسيب شناسانه، بيشتر بر دو قالب ويژه تاکيد داشته است: نخست، ارایه فهرست کتاب هاي مناسب و دوم، نقدهاي مفصل و تخصصي. اين دو شيوه با وجود برخورداري از ارزش، کاربردهايي محدود دارند. از اين رو نمي توانند به تنهايي جريان نقد را موثر، فراگير و نهادينه کنند. پيشنهاد مقاله حاضر اين است که افزون بر توجه به ارزش هاي هر دو شيوه پيش گفته، به راهي ميانه نيز انديشيده شود. اين راه، معرفي کتاب در سطح کلان و پرشمار، در قالب نشريه و يا فضاي مجازي است. معرفي کتاب در همان حال که محدوديت هايي دارد، از ظرفيت هايي ويژه نيز برخوردار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حجوانی، م. (1389). بررسی تحلیلی سیر نقد ادبیات کودک و نوجوان در ایران با نگاهی آسیب شناسانه به قالب های نقد. مطالعات ادبیات کودک, 1(1), 76-99. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126704



Vancouver : کپی

حجوانی مهدی. بررسی تحلیلی سیر نقد ادبیات کودک و نوجوان در ایران با نگاهی آسیب شناسانه به قالب های نقد. مطالعات ادبیات کودک. 1389 [cited 2022August15];1(1):76-99. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126704



IEEE : کپی

حجوانی، م.، 1389. بررسی تحلیلی سیر نقد ادبیات کودک و نوجوان در ایران با نگاهی آسیب شناسانه به قالب های نقد. مطالعات ادبیات کودک, [online] 1(1), pp.76-99. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126704.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 547 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی