برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش حافظه فعال بر بهبود عملكرد تحصيلي كودكان با ناتواني يادگيري رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصيلي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي است.
روش: روش اين پژوهش آزمايشي بود. براي اين هدف، 30 كودك با ناتواني يادگيري رياضي پايه سوم ابتدايي به شيوه نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي، انتخاب و به روش تصادفي در گروه هاي آزمايشي و كنترل گمارده شدند (15 كودك در گروه آزمايشي و 15 كودك در گروه كنترل). ابزارهاي مورد استفاده عبارت از مقياس هوش كودكان وكسلر ويرايش چهار، آزمون تشخيصي حساب نارسايي و آزمون عملکرد تحصيلي رياضي پايه سوم دبستان بود. آموزش حافظه فعال بر روي گروه آزمايش انجام گرفت. داده هاي به دست آمده با روش آماري تحليل كواريانس مورد تجزيه و تحليل قرارگرفت
.
يافته ها: نتايج پژوهش نشان داد كه آموزش حافظه فعال مي تواند عملکرد تحصيلي دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي را بهبود بخشد
.
نتيجه گيري: آموزش حافظه فعال مي تواند به عنوان يك روش مداخله اي در بهبود اشکالات رياضي در دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضيات مورد استفاده قرار گيرد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عابدی، ا.، و آقابابایی، س. (1389). اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. روان شناسی بالینی, 2(4 (پیاپی 8)), 73-81. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126696



Vancouver : کپی

عابدی احمد، آقابابایی سارا. اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. روان شناسی بالینی. 1389 [cited 2021September23];2(4 (پیاپی 8)):73-81. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126696



IEEE : کپی

عابدی، ا.، آقابابایی، س.، 1389. اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. روان شناسی بالینی, [online] 2(4 (پیاپی 8)), pp.73-81. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126696.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی