برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش آموزشهاي مجازي در فرايند نوين آموزش آکادميک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی بابل
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: اين مطالعه مروري بر اساس جديدترين يافته هاي پزشکي و مقالات روزمره تهيه شده است.
مرور مطالعات: اساس سيستم هاي آموزش مجازي استفاده از منابع نرم افزاري مناسب براي تهيه چهارچوب آموزش آکادميک در تمامي موضوعات و يا برنامه هاي آموزشي است.
 (1999) Normalمدل آموزش مجازي را بر اساس چهارچوب تعريف مي نمايد: سنجش نياز فراگيران، تطابق سطح آموزش و مشتريان آن، فراهم کردن رضايت مشتريان با توجه به برطرف کردن نيازهاي منطقه اي و دسترسي به تکنولوژي راحت، قابل اعتماد و ارزان براي مشتريان.
 Edinburgh Electronic Medical Curriculumدر تهيه کورسهاي آموزشي آکادميک مجازي، مراحل زير را دنبال نموده است که به نظر مي رسد در تمامي کورسهاي آموزشي قابل استفاده مي باشد: -1 فراهم کردن يک برنامه آموزش بر اساس نيازهاي چهارگانه مدل Normal. -2 مهيا کردن تسهيلات آموزشي شامل: ارتباطات استاد و دانشجو،bulk  پست الکترونيکي دانشجويان، ارايه برنامه زمان بندي سمينارها و سخنراني ها، معرفي اتاق ديدار استاد و دانشجو در محيط دانشگاه. -3 تهيه برنامه کورس آموزشي با در نظر گرفتن زمان، مکان و منطقه اي که موضوع کاربرد دارد. -4 استاندارد کردن برنامه آموزشي: مقايسه برنامه تدوين شده با استانداردهاي پايه آموزش و تهيه طرح کاربرد باليني براي دانشجويان. -5 ارزيابي سيستم آموزشي فراگيران با در نظر گرفتن ميزان ساعات ارتباط دانشجو با سيستم، طول مدت ارتباط استاد و دانشجو، تعداد صفحات فراگرفته شده روزانه.
بحث و نتيجه گيري: بررسي و تحقيقات نشان مي دهد که آموزش مجازي آکادميک در صورت تنظيم مناسب محتواي آموزشي و ارزشيابي مناسب، سيستم موفق و کارآمدي است. با توجه به هزينه هاي پايين اين نوع آموزش، سياست پايه ريزي استفاده از آن در آموزش دانشگاهي ايراني پيشنهاد مي شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فرامرزی، م. (1382). نقش آموزشهای مجازی در فرایند نوین آموزش آکادمیک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 70-71. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126586



Vancouver : کپی

فرامرزی محبوبه. نقش آموزشهای مجازی در فرایند نوین آموزش آکادمیک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021July30];3((ویژه نامه 10)):70-71. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126586



IEEE : کپی

فرامرزی، م.، 1382. نقش آموزشهای مجازی در فرایند نوین آموزش آکادمیک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.70-71. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126586.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 263 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی