برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تقويت فراشناختي با استفاده از شيوه انتقادي در استراتژيهاي يادگيري مبتني بر خود تنظيمي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، میدان توحید، دانشکده پرستاری و مامایی، دپارتمان ا
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: يکي از دغدغه هاي مهم پرستاري عبارت از نحوه عملکرد پرستاران تازه فارغ التحصيل در حيطه عمل است. براي تامين پاسخ به اين نگراني، استفاده از استراتژيهاي تفکر انتقادي در آموزش و عمل پرستاري با استفاده از شيوه يادگيري خود تنظيمي پيشنهاد شده است.
مرور مطالعات: استراتژي فکر انتقادي موجب تقويت «فراشناختي» در فراگيران مي شود. فراشناختي عبارت از يک حالت ايجاد «ارتباط با خود» در زمينه شناخت نيازمنديهاي حرفه اي قبل، حين و بعد از پرداختن به يک وظيفه و مسووليت خاص است. فراشناختي زمينه ساز تفکر تاويل گرايانه در موقعيتهاي پيچيده شده و در حالتهاي سردرگم کننده موجب افزايش اعتماد به نفس، بسط پايه دانش و دانش تجربه شده گشته و زمينه ساز قدرت تصميم گيري سريع براي موقعيتها مي گردد. شيوه خود تنظيمي در يادگيري نيز باعث تقويت فراشناختي، انگيزش و رفتار خروجي يادگيري در فراگير مي شود. بطور کلي تمرين خود تنظيمي منجر به توسعه خود، کاهش کشمکش و تناقضات دروني در پرستاران فارغ التحصيل شده و کارآمدي و قدرت تصميم گيري آنها در موقعيتهاي باليني پيچيده را مورد تقويت قرار مي دهد
.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

چراغی، م. (1382). تقویت فراشناختی با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژیهای یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 65-65. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126566



Vancouver : کپی

چراغی محمدعلی. تقویت فراشناختی با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژیهای یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021August05];3((ویژه نامه 10)):65-65. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126566



IEEE : کپی

چراغی، م.، 1382. تقویت فراشناختی با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژیهای یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.65-65. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126566.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 58 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی