برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير دوره هاي آموزش اينترنتي بر فراگيران (دانشجويان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشکده پرستاری و مامایی، گروه اطفال
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: آموزش از طريق اينترنت بطور گسترده اي جهت دوره هاي تحصيلي و حتي دوره هاي کامل دانشگاهي ارايه مي گردد اما در اين زمينه سوالاتي در مورد کيفيت يادگيري آموزش گيرندگان و آينده تحصيلي آنان مطرح است.
مرور مطالعات: اين مطالعه در طي دو نيمسال متوالي انجام گرديد و 64 دانشجوي دوره ليسانس در آن شرکت داشتند و ارتباط در جهت توضيح ساده تکاليف يا پاسخ به سوالات و حمايت مثبت، تشويق و پيشنهاد توسعه ايده ها و پاسخها بود
.
نتايج: جهت بررسي نتايج و بازخورد آموزش اينترنتي يک امتحان
online چند منظوره استفاده شد و همزمان يک تست تقريبا يکسان بر روي 42 دانشجوي دوره ليسانس برگزار شد که با روش سنتي تدريس شده بودند. نهايتا نمره متوسط دانشجويان اينترنتي 90 و متوسط نمره دانشجويان روش سنتي 70 بود، سپس از دانشجويان سوال شده بود که به عنوان دانشجوي اينترنتي چه تغييري در خود احساس مي کنند؟ و تشويق به مشارکت در دوره را در خود چگونه ارزيابي مي کنند؟
نظرات مطرح شده عبارت بود از احساس استقلال و يادگيري خود، غلبه بر پاسخها به طور مستقل، ترفيع، انضباط و خودکار بودن، کسب راههاي يادگيري متعدد و افزايش امکان مشارکت در دوره آسودگي و انعطاف پذيري تاثيرمثبت آن در يادگيري، بازتاب سريع از استاد جهت افزايش يادگيري، گفتگوي موثر و بطور کلي 88 درصد دانشجويان
(n=56) اثرات مشارکت در دوره را بر يادگيري خود مثبت تلقي کردند دربرابر نظرات مثبت نظريه هايي مبني بر فقدان کلاس مشخص و فقدان ارتباط اجتماعي با ساير فراگيران، و جو انضباط بيشتر در کلاس درس به روش سنتي، تاثير بيشتر ارتباط زنده فيمابين فراگير و استاد از جمله نظرات منفي در رابطه با آموزش اينترنتي بود.
بحث: نظر به اينکه دوره هاي اينترنتي درحال افزايش است، تعيين عواملي که به موفقيت دانشجو کمک مي کند حياتي است، در مجموع بسياري از فراگيران دوره هاي اينترنتي را مشکل تر از روش سنتي مي دانستند و به نقش استاد و طراح آموزش و فيدبک سريع و شروع ارتباط با دانشجو اهميت مي دادند و استاد نه تنها مسوول سوال کردن است بلکه بايد براي دانشجويان منابع، تحرک ها و سوالاتي که فراگير را به جستجو کردن در مورد سوالاتشان وادار مي کند، فراهم کند و تاثير آموزش اينترنتي و مقايسه آن با روش سنتي بر روي دانشجويان و پيامدهاي آموزشي آن نياز به بررسي بيشتر دارد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

معروفی، م. (1382). بررسی تاثیر دوره های آموزش اینترنتی بر فراگیران (دانشجویان). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 61-61. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126538



Vancouver : کپی

معروفی مریم. بررسی تاثیر دوره های آموزش اینترنتی بر فراگیران (دانشجویان). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021July24];3((ویژه نامه 10)):61-61. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126538



IEEE : کپی

معروفی، م.، 1382. بررسی تاثیر دوره های آموزش اینترنتی بر فراگیران (دانشجویان). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.61-61. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126538.



 

 
بازدید یکساله 109 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی