برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

استفاده از شبيه سازي در آموزش مفاهيم انتزاعي باليني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه: کاربرد مفاهيم انتزاعي دربالين مخصوصا در حيطه روانپزشکي رايج است به عنوان مثال: «ضمير ناخودآگاه» و «مکانيسم هاي دفاعي» از مفاهيمي هستند که در اين محيط به دانشجويان آموخته مي شود و قابل مشاهده نيز نيستند. هدف اين مقاله روشن ساختن استفاده از شبيه سازي در آموزش مفاهيم انتزاعي در بالين با ارايه تکنيک شبيه سازي و استفاده از آن مي باشد به طوري که که يک مفهوم انتزاعي روانپزشکي به يک شبيه سازي بينايي توصيف مي شود.
مروري بر مطالعات: اين مقاله متاآناليزي است که استفاده از شبيه سازي را در آموزش مفاهيم انتزاعي باليني در پزشکي و پرستاري مورد بحث قرار داده است
.
تحقيقات نشان داده است که شبيه سازي اغلب با استراتژي ذهني مرتبط با قياس هاي مختلط مي شود و هرچه از لحاظ بينايي قابل درک باشد، ديدن شباهت هاي بين موضوع و مفهوم راحت تر است
.
بحث و نتيجه گيري: شبيه سازي توانايي دانشجويان را براي ايجاد يک ساختار کاربرد و مسايل مهم مرتبط با آن را افزايش مي دهد. بخش بزرگي از آموزش از طريق حس بينايي به دست مي آيد. شبيه سازي هاي توصيفي و ترسيمي توانايي آموزش به روشي که اغلب از طريق کلمات ممکن نيست را دارا است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قلجایی، ف.، و نیک بخت، ع.، و سمیعی، س. (1382). استفاده از شبیه سازی در آموزش مفاهیم انتزاعی بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 60-61. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126537



Vancouver : کپی

قلجایی فرشته، نیک بخت علیرضا، سمیعی سوسن. استفاده از شبیه سازی در آموزش مفاهیم انتزاعی بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021August05];3((ویژه نامه 10)):60-61. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126537



IEEE : کپی

قلجایی، ف.، نیک بخت، ع.، سمیعی، س.، 1382. استفاده از شبیه سازی در آموزش مفاهیم انتزاعی بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.60-61. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126537.



 

 
بازدید یکساله 116 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی