برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

Service learning

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه: نظر به اينکه سيستم آموزشي فعلي جهت دانشجويان گروه پزشکي به نحوي است که دانشجويان بيشتر زمان آموزش خود را در چارچوب برنامه هاي رسمي محدود به شرايط تصنعي و کلاسيک طي مي کنند، در نتيجه ميزان رضايت از کيفيت آموزش به روش موجود و کاربرد آموخته ها در شرايط واقعي نياز به بررسي و حتي تغيير در رويکرد حاضر دارد.
مرور مطالعات: با مطالعه تاريخچه خدمات و آموزش جامعه نگر و جامعه محور در مي يابيم که حدود يک قرن پيش به صورت
Service learning ارايه خدمات و آموزش به فراگيران همزمان در بستر جامعه انجام مي پذيرفت. از اوايل 1900 تاکنون، آموزش دهندگان متوجه اهميت ارتباط خدمات با اهداف آموزش شده اند و درطي قرن از 1960 تا 1970 در نتيجه S.L گذشته اين مفهوم در آموزش جايگاه خود را حفظ کرده است. اغلب برنامه هاي فعاليت دانشجويان در جامعه در راستاي اهداف آموزش توسعه يافت. اين S.L اساس اعتقاد و مشابه نگرش ساختار گراهاست که معتقدند توليد و ساخت دانش در افراد از دانش و تجربيات پايه و مقدماتي شروع مي شود بطرف فرايند يادگيري، تفسير و بحث پيرامون اطلاعات جديد در زمينه اجتماع و محيط فردي پيش مي رود. در حقيقت مفهوم يادگيري دو طرفه اساس و وجه تمايز تجربه ناشي از آموزش به روش دانشجويان به اهداف آموزشي دروس خود با مشارکت در برنامه هاي ارايه خدمت در شرايط واقعي دست مي يابند و جامعه نيز مستقيما از آن بهره مند مي شود. در اين روش هم فراگير و هم جامعه بهره مند مي شوند. و فراگيران فعالانه به توليد محصول و خدمت مرتبط با اهداف آموزش مي پردازند. با توسعه نگرشها، باورها و رفتارها در ارتباط با جامعه، شهرونداني مطلع و نيروي کار توليدي تربيت مي کنند. در اين روش اساس کار دريافت باز خورد از جامعه و مدرسان است که به فراگيران فرصت مي دهد دانش جديد خود را با ديگران مطرح کند و آموخته هاي خود را براي ديگران معني دار کنند.
بحث: در آموزش سنتي مردم بر خدماتي که دريافت ميکنند، هيچ گونه کنترلي ندارند، فراگيران نيز قدرت مداخله و کاربرد آموخته هاي خود را ندارند ولي در اين آموزش، تمام ابعاد نيازهاي مردم ديده مي شود و فراگيران با مشارکت مردم روي نيازها کار مي کنند، مردم بر ارايه خدمات نظارت دراند. انريش مي گويد: يادگيري فراگيران از طريق خواندن کتابهاي قطور در اطاقهاي در بسته ايجاد نمي شود، بلکه بايد درهاي پنجره ها را باز کرد و به دنبال تجربه بود. در نهايت به کمک
SL فرصتي براي آزمون مسووليت پذيري، تبديل شدن به يک شهروند خوب را براي فراگيران در حين دستيابي به اهداف آموزش و ارايه خدمت به مردم ايجاد نماييم.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خانکه، ح.، و طاهری، م. (1382). Service learning. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 57-58. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126528



Vancouver : کپی

خانکه حمیدرضا، طاهری منیر. Service learning. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021July29];3((ویژه نامه 10)):57-58. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126528



IEEE : کپی

خانکه، ح.، طاهری، م.، 1382. Service learning. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.57-58. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126528.



 

 
بازدید یکساله 52 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی