مشخصات مقاله عنوان نشریه: مديريت شهري اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1389 , دوره 8 , شماره 25 ; از صفحه 203 تا صفحه 218 . عنوان مقاله: ارزيابي عملکرد شهرداري ها بر پايه سنجش ميزان رضايت مردم از خدمات شهري (نمونه موردي: مناطق 1 و 11 شهر تهران) نویسندگان: برك پور ناصر*, گوهري پور حامد, كريمي مهدي آدرس: * گروه شهرسازی دانشگاه هنر، تهران، ایران چکیده: بررسي و سنجشِ عملکرد شهرداري و نحوه ارايه خدمات از دو منظرِ عيني و ذهني مي تواند صورت گيرد. از منظر عيني، کيفيت ارايه خدمات شهري بر پايه سنجش آنها نسبت به استانداردهاي بيروني صورت مي گيرد. اما در منظر ذهني، احساس مردم و ميزان رضايت آنان از خدمات شهري، تعيين کننده «کيفيت عملکرد شهرداري» است. در تحقيق حاضر، مدلي براي ارزيابي عملکرد شهرداري ها طراحي شده و به طور نمونه در سه محله از دو منطقه تهران اجرا شده است. هدف اصلي از انجام اين تحقيق، سنجش رضايت شهروندان از عملکرد شهرداري در سطح محله و عوامل موثر بر آن است. در اين تحقيق، رضايت به عنوان يک متغير وابسته و متغيرهاي مستقل يا شاخص هاي عملکرد شامل 17 وظيفه عمراني، فرهنگي و خدماتي شهرداري است که کيفيت انجام آنها تاثير مستقيم بر کيفيت محيط شهر و از آن طريق بر ميزان رضايت مردم مي گذارد. روش اين پژوهش، روش پيمايشي با استفاده از پرسشنامه است. نتايج تحقيق نشان مي دهد سطح رضايت عمومي شهروندان از عملکرد شهرداري در هر دو منطقه نزديک به متوسط است، اما از نظر ويژگي هاي اجتماعي پاسخ دهندگان مانند جنسيت، سن، تحصيلات و ميزانِ آگاهي از وظايف شهرداري، تفاوت هاي معناداري ميان نظرات ساکنان دو منطقه وجود دارد. کلید واژه: ارزيابي عملکرد(Q2)شهرداري(Q2)رضايت شهروندان(Q2)شهر(Q2)تهران(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: بازده به مقیاسرتبه بندیکارایی نسبیکاراییمدیریت شهریمشارکت شهروندیشهروندشهروندانشهرنشینیتوسعهمسکن روستاییمهاجرتتبریزاصفهانمشهدکرمان ارجاعات: كلانشهر (دانشنامه مديريت شهري) مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي تاثير عملکرد شهرداري بر کيفيت زندگي (مطالعه موردي: کارکنان شهرداري منطقه 6 تهران)سنجش ميزان رضايت مندي شهروندان تهراني از خدمات و کارکنان شهرداري تهرانارزيابي اثربخشي عملکرد شهرداري قاين از ديدگاه شهروندانارزيابي سطح رضايتمندي شهروندان از عملکرد شهرداري در حوزه خدمات شهري (نمونه موردي: شهر ايلام)تحليلي بر نقش عوامل تاثيرگذار بر عملکرد شهرداري ها و سنجش ميزان رضايت مندي شهروندان (مطالعه موردي: شهرداري يزد) مقالات همایشی مرتبط: بررسی رضایتمندی کارکنان شهرداری شیراز از استقرار نظام شهرداری الکترونیک و رابطه آن با عملکرد شغلی آنها ارزیابی میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری در بخش خدمات شهریبررسی رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری در حاشیه شهرهای میانی (مطالعه موردی: شهر بابل)مطالعه نظام ارزیابی عملکرد شهرداری زاهدان با رویکرد آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مناسبتدوین راهبردهای توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری های مناطق تهران بر اساس مدل تجزیه و تحلیل SWOT (مطالعه موردی شهرداری منطقه 13 تهران) ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1397 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی