برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

انواع يادگيري و روشهاي مناسب تدريس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: بدون ترديد يادگيري يکي از مهم ترين فرايندهاي رواني است، يادگيري فرايند تغيير رفتار کم و بيش دايمي است که از طريق آنچه در جهان اطراف ما رخ مي دهد و به وسيله آنچه ما انجام مي دهيم يا مشاهده مي کنيم ايجاد مي شود. يادگيري انواع گوناگوني دارد که از نظر پيچيدگي با يکديگر متفاوتند ولي اين بدان معني نيست که يکي بهتر از انواع ديگر است چرا که انسان نمي تواند بدون کسب يادگيري عميق انواع ساده تر آن از سطوح پيچيده تر يادگيري بهره مند گردد. انواع ساده تر يادگيري از قبيل اطلاعات کلامي (Verbal Information)  بلوکهاي سازنده گونه هاي پيچيده تر يادگيري نظير حل مساله (Problem-Learning) و روشهاي شناختي (Cognitive Strategies) مي باشند. بايد در نظر داشت که اهداف متفاوت آموزشي انواع مختلف يادگيري را مي طلبند و اگر چه شايد بتوان اطلاعات کلامي را از طريق تحقيق (Inquiry) يا يادگيري عملي (Action Learning) يا داد. اما روشن است که اينها روشهاي موثري براي اين نوع دانش نيستند.
بحث و نتيجه گيري: در آموزش پرستاري لازم است به تمامي انواع يادگيري شامل نگرش
(Attitude)، مهارتهاي ذهني (Intellctual Skills)، مهارتهاي حرکتي (Motor Skills)، اطلاعات کلامي (Verbal Information) و يادگيري روشهاي شناختي (Cognitive strategy) اهتمام جدي ورزيد، لذا آشنايي مدرسين و مربيان پرستاري با انواع يادگيري (طيف يادگيري) و روشهاي تدريس مناسب براي هر يک از آنها ضرورت دارد. در اين مقاله طيف يادگيري معرفي، و براي هر يک از انواع يادگيري روش مناسب پيشنهاد شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نگارنده، ر.، و خاک زادی، ح. (1382). انواع یادگیری و روشهای مناسب تدریس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 56-56. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126516



Vancouver : کپی

نگارنده رضا، خاک زادی حسن. انواع یادگیری و روشهای مناسب تدریس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021July26];3((ویژه نامه 10)):56-56. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126516



IEEE : کپی

نگارنده، ر.، خاک زادی، ح.، 1382. انواع یادگیری و روشهای مناسب تدریس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.56-56. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126516.



 

 
بازدید یکساله 4708 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی