مشخصات مقاله عنوان نشریه: سوخت و احتراق اطلاعات شماره: پاييز و زمستان 1389 , دوره 3 , شماره 2 ; از صفحه 75 تا صفحه 90 . عنوان مقاله: توسعه يک زير مدل خود اشتعالي براي پيش بيني کوبش در موتور اشتعال جرقه اي نویسندگان: كاكايي اميرحسن, نصرآبادي مسعود* آدرس: * دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی خودرو چکیده: در مقاله حاضر يک مدل نيمه تجربي به منظور کنترل فاز احتراق براي جلوگيري از وقوع کوبش در موتور پرخوران اشتعال جرقه اي با سوخت ايزواکتان بهينه شده و ارايه شده است. مدل کوبش ارايه شده بر مبناي مدل انتگرالي کوبش بوده و با يک مدل شبه ابعادي براي شبيه سازي و پيش بيني چرخه قدرت در موتور اشتعال جرقه اي ترکيب شده است. مدل نيمه تجربي کوبش با استفاده از نتايج آزمايشگاهي بهينه و صحه گذاري شده است. با استفاده از اين مدل مي توان راهبرد کنترل زمان شروع احتراق در موتور اشتعال جرقه اي را براي دستيابي به بيشينه گشتاور خروجي بهبود بخشيد. نتايج نشان مي دهند که مدل کوبش مذکور قادر است زاويه لنگ وقوع کوبش (خود اشتعالي) را با اختلاف حداکثر 2oCA پيش بيني کند. با استفاده از اين مدل نه تنها با تغيير متغيرهاي عملکردي و طراحي امکان پيش بيني زاويه وقوع کوبش و شرايط مرزي آن ميسر است بلکه ميزان تاثير هر متغير بر شدت کوبش نيز قابل مشاهده است. کلید واژه: خود اشتعالي(Q3)مدل انتگرالي کوبش(Q2)مدل شبه ابعادي(Q2)بهينه سازي(Q2)گاز انتهايي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: شبیه سازی تبریدبهینه سازی چند هدفهالگوریتم شبیه سازی تبریدبهینه یابی ارجاعات: پيش بيني تاخير خود اشتعالي در موتور اشتعال تراکمي مخلوط همگن مقالات نشریه ای مرتبط: توسعه و ارزيابي روش هاي تشخيص کوبش با استفاده از منحني تغييرات فشار درون استوانه بررسي اثر متغيرهاي مهم در تشخيص کوبش با استفاده از علايم فشار درون سيلندر در موتور بنزينيتوسعه الگوي بهينه صافي و انتگرالگير مدار آشکارساز يکپارچه کوبش در سامانه مديريت موتور خودروپيش بيني تاخير خود اشتعالي در موتور اشتعال تراکمي مخلوط همگنبررسي اثر پارامترهاي عملکردي بر آوانس جرقه آستانه کوبش و عدد اکتان مورد نياز در موتور احتراق داخلي مقالات همایشی مرتبط: تعیین شیب بحرانی در جاکت سکوهای ثابت دریایی قبل از عملیات کوبش شمعشبیه سازی عملکرد موتورهای اشتعال جرقه ای با استفاده از مدل ODESبهینه سازی شرایط عملکردی در تبدیل یک موتور اشتعال جرقه ای بنزین سوز به گازسوزمطالعه تجربی وابستگی نرخ حرارت آزاد شده و تاخیر اشتعال به اختلاط سوخت و هوا در یک موتور اشتعال جرقه ایتاثیر زمان جرقه زدن بر قابلیت کاردهی یک موتور اشتعال جرقه ای ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 62 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی