برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزين با استفاده از شبيه سازي گرمايي پيستون و محفظه احتراق

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، شرکت ایران خودرو
 
چکیده: 

در اين تحقيق ابتدا انتقال گرما در پيستون موتور اشتعال جرقه اي محاسبه شده، سپس با تعيين شرايط مرزي گرمايي به بررسي عملکرد موتور در دو حالت سوخت گاز و بنزين پرداخته شده است. سه روش متفاوت براي مدل کردن انتقال گرما به کار رفته است. در روش اول براي پيستون، سيلندر و سرسيلندر، يک دماي ثابت و تقريبي در نظر گرفته شده و توسط مدل دو ناحيه اي احتراق شرايط ميدان گاز درون سيلندر (دما، فشار و ضرايب انتقال گرماي جا به جايي) محاسبه مي شوند. در روش دوم براي هر سه قسمت پيستون، سيلندر و سرسيلندر، سه دماي مجهول در نظر گرفته شده و معادلات انتقال گرما با مدل دو ناحيه اي به صورت همزمان حل مي شوند. در روش سوم که دقيق ترين روش است، به صورت همزمان بر اساس مدل شبکه گرمايي مقاومت-خازن، 24 معادله انتقال گرما با کد دو ناحيه اي، حل مي شود. نتايج به دست آمده از سه روش به منظور بررسي اثر آن ها بر رفتار گرمايي پيستون با هم مقايسه مي شوند. نشان داده شده است که استفاده از مدل مقاومت-خازن با تعداد معادلات کمتر و در نتيجه زمان حل کمتر، روشي مناسب براي حل مسايل گرمايي موتور است. مجموعه اين عمليات توسط کدي که در نرم افزار متلب (MATLAB) نوشته شده انجام شده است و نتايج با داده هاي تجربي موتور EF7.TC صحه گذاري شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قارلقی، ج.، و کاکایی، ا.، و فروغی فر، ع. (1389). مقایسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزین با استفاده از شبیه سازی گرمایی پیستون و محفظه احتراق. سوخت و احتراق, 3(2), 1-16. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126480



Vancouver : کپی

قارلقی جواد، کاکایی امیرحسن، فروغی فر علی اصغر. مقایسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزین با استفاده از شبیه سازی گرمایی پیستون و محفظه احتراق. سوخت و احتراق. 1389 [cited 2021September26];3(2):1-16. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126480



IEEE : کپی

قارلقی، ج.، کاکایی، ا.، فروغی فر، ع.، 1389. مقایسه عملکرد موتور EF7.TC در حالت سوخت گاز و بنزین با استفاده از شبیه سازی گرمایی پیستون و محفظه احتراق. سوخت و احتراق, [online] 3(2), pp.1-16. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126480.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 937 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی