3 SID.ir | استفاده موثر از روش ايفاي نقش در آموزش پزشکي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
استفاده موثر از روش ايفاي نقش در آموزش پزشکي
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: ايفاي نقش روي موثري براي يادگيري دانشجويان است زيرا افراد را وادار به فکر کردن درباره اشخاصي مي کند که نقش آنها را ايفا مي کنند. اين الگوي تدريس در ساده ترين سطح خود از طريق عمل به مسايل مي پردازد و ريشه هايي در ابعاد فردي و اجتماعي آموزش دارد.
مرور مطالعات: جريان ايفاي نقش نمونه زنده براي رفتار انساني فراهم مي آورد که به عنوان وسيله اي براي دانشجويان است تا با آن بتوانند احساسات خود را دريابند. بينشي نسبت به نگرش ها، ارزش ها و ادراکات خود به دست آورند و مهارتهاي مشکل گشايي در خود را رشد دهند. و سرانجام به کاوش موضوعات درسي به طرق گوناگون بپردازند. اين تخليه هيجاني هنگامي مهم است که از ايفاي نقش در زمينه هاي درماني براي ايجاد نوعي دگرگوني استفاده شود،مزاياي ايفاي نقش به کيفيت نمايش و به خصوص به تحليل پس از آن بستگي دارد
.
بحث: اساتيد جهت آموزش در بالين با مشکلات عديده اي مواجه هستند، بنابراين روشهاي جديد يادگيري جهت آموزش نيازمند است تا دانشجويان را در يادگيري درگير و باعث ارتقا آنها به سطوح بالاي تفکر شود. به عنوان مثال: آزمون ايفاي نقش يک روش موثر براي پيشبرد فهم دانشجويان از مدل ها و تئوري هاي پرستاري است. استفاده از اين آزمون باعث مي شود تا دانشجويان تشويق به تفکر انتقادي درباره کاربرد تئوري هاي پرستاري تحقيق و ايفاي نقش حرفه اي شود
.
اين مقاله به بررسي بيشتر استفاده از روش ايفاي نقش در آموزش پزشکي پرداخته است
.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 605
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی