برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

يادگيري مشکل مدار در آموزش پرستاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه: در يادگيري مشکل مدار Problem-based learning (PBL) مطالب به گونه اي فرا گرفته مي شود که در حرفه تخصصي و همچنين در زندگي شخصي فرد کاربرد دارد. به عبارتي يادگيري بصورت علمي است. PBL يک نوآوري و پيشرفت جديد در زمينه يادگيري مي باشد که در آن تاکيد روي کار دانشجو است تا در گروه بحث کند و توضيح دهد و اطلاعات دانسته هاي جديدي را خلق نمايد به گونه اي که با آشنايي با تکنيک هاي خاص آنها را در موقعيتهاي ويژه بکارگيرد. و بتواند مهارتهاي آموخته شده خود را در جهت حل مشکلات در موقعيتي بکار گيرد. با توجه به اينکه ماهيت حرفه پرستاري به گونه اي است که نياز به مشارکت وسيع دانشجو پرستاري هم در فعاليتهاي کلاسي و هم در فعاليتهاي علمي بيشتر و متناسب با واقعيات دارد، همچنين پرستاران بايد در تصميم گيريهاي حرفه اي خويش مستقل و خود راهبر باشند و توانايي لازم جهت گسترش و توسعه اختياراتو تصميم گيريهاي خود را دارا باشند. بر همين اساس PBL بعنوان يک استراتژي خاص ميتواند موجب رشد مهارتهاي خود راهبري شده بطوريکه پرستاران ميتوانند بطور موثر مشکل را تشخيص دهند و تمام دانسته هاي خود را تلفيق و همگون سازند به عبارتي مشکلات يا موقعيتهاي باليني پرستاري نقطه شروع يادگيري فعال مي شود، بنابراين مي توان از PBL در پرستاري جهت افزايش توانايي عملي دانشجويان استفاده نمود و مهارتهاي پاسخ دهي در بالين را تشويق و تقويت کرد و يادگيري را بصورت عملي در محيط درمان فراهم نمود.
بحث: در اين مقاله ضمن تاکيد بر تاثير يادگيري مشکل مدار بر آموزش پرستاري و اهميت آن در ارتقا مراقبت هاي بهداشتي و درماني، نتايج تحقيقات مختلفي که از روش
PBL جهت ارتقا کيفيت مراقبتهاي بهداشتي و درماني استفاده نموده اند ارايه مي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علوی زرنگ، ف.، و خاقانی زاده، م.، و سیرتی، م. (1382). یادگیری مشکل مدار در آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 54-55. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126395



Vancouver : کپی

علوی زرنگ فاطمه، خاقانی زاده مرتضی، سیرتی مسعود. یادگیری مشکل مدار در آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021July26];3((ویژه نامه 10)):54-55. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126395



IEEE : کپی

علوی زرنگ، ف.، خاقانی زاده، م.، سیرتی، م.، 1382. یادگیری مشکل مدار در آموزش پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.54-55. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126395.



 

 
بازدید یکساله 75 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی