برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

روشهاي نوين آموزش باليني در پرستاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بروجن، خیابان طالقانی، کوچه اقاقیا، پلاک 2
 
چکیده: 

مقدمه: تئوريهاي قرن بيستم در مورد يادگيري و تدريس، توجه زيادي را به فرايندهاي يادگيري و شرايط لازم براي يادگيري معطوف ساخته است. ايجاد فرصتي براي برنامه ريزي آموزش باليني، مربيان را قادر مي سازد تا فعاليتهايي را در جهت تسهيل يادگيري باليني سازماندهي کنند. در حال حاضر الگوهاي متعددي از آموزش باليني مورد توجه بسياري از صاحب نظران آموزش پرستاري قرار دارد. از جمله مي توان به الگوهاي نقشه سازي مفهومي و نظارت باليني اشاره کرد. به منظور آشنايي بيشتر با اني الگوها، متجاوز از 15 مقاله و کتاب مورد بررسي قرار گرفت که نتايج آن در اين مقاله آورده شده است.
مرور مطالعات: در پرستاري نقشه سازي مفهومي بعنوان يک روش يادهين يادگيري مواردي بکار رفته است که فرصتي را براي دانشجويان فراهم مي آورد تا نظرات خود را همراه با فرايند پرستاري به طور منسجم درآورده و تکميل نمايند. اين درک محتواي مطالب و ارتباط بين مفاهيم مختلف را تسهيل مي نمايد
.Dalay و همکاران و Bough و همکاران تاثير کاربرد نقشه سازي مفهومي را بر توانايي هاي تفکر خلاق دانشجويان پرستاري مورد بررسي قرار داده اند.
محيط بالغين فرصتي را براي تلفيق مطالب تئوري و نظري فراهم مي کند، ولي وجود شکاف بين اين دو به خوبي شناخته شده است. کاربرد الگوي نظارت باليني مي تواند در تخفيف اين مشکل آموزشي سودمند باشد.
.Severinsson تاثير اجراي اين الگو را در يادگيري دانشجويان پرستاري بررسي کرده استبحث: کاربرد نقشه سازي مفهومي در آموزش پرستاري مي تواند به دانشجويان در ايجاد ارتباطات مفهومي در مورد مراقبت از بيمار در فرايند پرستاري کمک کند و نيز تواناييهاي تفکر خلاق دانشجويان آنها را بهبود بخشد، اثرات اجراي الگوي نظارت باليني بر تلفيق مطالب نظري و عملي شامل بهبود درک تجارب حاصله از موقعيتهاي باليني و نيز ارتقا مهارتهاي بين افردي، ارتباطي و حرفه اي مي باشد. در نهايت مي توان گفت، با اجراي الگوهاي نقشه سازي مفهومي و نظارت باليني مي توان قدمي در جهت اصلاح فرايند يادگيري باليني در دانشجويان پرستاري برداشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ناصری، ن. (1382). روشهای نوین آموزش بالینی در پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 47-47. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126377



Vancouver : کپی

ناصری نیره. روشهای نوین آموزش بالینی در پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021August02];3((ویژه نامه 10)):47-47. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126377



IEEE : کپی

ناصری، ن.، 1382. روشهای نوین آموزش بالینی در پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.47-47. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126377.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 664 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی