برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه رويکرد يادگيري و مطالعه دانشجويان کارشناسي پيوسته پرستاري و مامايي دانشکده پرستاري و مامايي حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکي شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه: تحقيقات نشان داده است که بين نحوه تدريس، ميزان انتظار از دانشجويان، روشهاي ارزيابي و رويکرد يادگيري رابطه وجود دارد. بر اساس رويکردهاي ياديگري دانشجويان به سه دسته فراگير عميق، فراگير سطحي و يا فراگير استراتژيک تقسيم مي شوند. اين مطالعه براي مقايسه رويکردهاي يادگيري دانشجويان کارشناسي پرستاري و مامايي در دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي شيراز انجام شد.
روش و اجرا: هر جمله فارسي پرسشنامه 52 سوالي که توسط تيت، انت ويستل و مک کيون طراحي شده بود مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامه همچنين شامل سوالاتي در مورد خصوصيات جمعيت شناختي دانشجويان از قبيل سن، جنس، سال تحصيلي و ميزان علاقه و معدل آنان بود
.
نتايج: 174 دانشجوي پرستاري و 56 دانشجوي مامايي پرسشنامه را تکميل نمودند. به ترتيب 64.4 درصد، 22.4 و 135.2 دانشجويان پرستاري رويکردهاي عميق، سطحي و استراتژيک داشتند. براي دانشجويان مامايي اين درصدها به ترتيب 62.5 درصد، 10.7 درصد و 26.8 درصد بود. بين دانشجويان مامايي و پرستاري در استفاده از رويکردهاي عميق و سطحي متفاوتي وجود نداشت ولي دانشجويان مامايي به صورت معني داري بيشتر از رويکرد استراتژيک استفاده مي کردند. بين سال تحصيلي دانشجويان مامايي و استفاده آنان از رويکرد سطحي همبستگي منفي وجود نداشت. علاوه بر اين ميزان علاقه و معدل دانشجويان پرستاري و مامايي و استفاده از رويکرد استراتژيک همبستگي مثبتي وجود داشت
.
بحث: نتايج مطالعه نشان مي دهد که بين دانشجويان پرستاري و مامايي در استفاده از رويکردهاي عميق و استراتژيک تفاوت وجود ندارد ولي در بکارگيري رويکرد سطحي متفاوت بودند. همچنين دانشجوياني که رويکرد عميق را استفاده مي کردند معدل بالاتر و ميزان علاقه بيشتري به رشته تحصيلي خود داشتند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

منصوری، پ.، و سلطانی شیرازی، ع.، و راهمی، ف.، و موسوی نسب، ش.، و آیت الهی، م. (1382). مقایسه رویکرد یادگیری و مطالعه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 39-39. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126290



Vancouver : کپی

منصوری پریسا، سلطانی شیرازی علیرضا، راهمی فهیمه، موسوی نسب شمسی، آیت الهی مسعود. مقایسه رویکرد یادگیری و مطالعه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021July31];3((ویژه نامه 10)):39-39. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126290



IEEE : کپی

منصوری، پ.، سلطانی شیرازی، ع.، راهمی، ف.، موسوی نسب، ش.، آیت الهی، م.، 1382. مقایسه رویکرد یادگیری و مطالعه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.39-39. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126290.



 

 
بازدید یکساله 137 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی