برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ديدگاه دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در رابطه با نقش کامپيوتر و اينترنت در آموزش و فراگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: با ورود به قرن بيست و يکم و آغاز سومين هزاره ميلادي به جرات مي توان گفت که دوران طلايي عصر ماده به پايان رسيده و دوراني همراه با تحولات و نوآوريهاي فراوان پيشاوري بشر است. با توسعه فن آوري اطلاعات و شبکه هاي بين المللي فرايند آموزش و يادگيري نيز دچار تغييرات عمده اي شده است. اين پژوهش با هدف تعيين ديدگاه دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در رابطه با نقش کامپيوتر و اينترنت در آموزش و فراگيري، ويژگيهاي دموگرافيک، جنبه هاي فردي تاثيرگذار، تاثير امکانات در آموزش، ابزاري جهت تسهيل در امر آموزش و تاثيرات جانبي اين رسانه ها بر آموزش انجام شده است.
روش اجرا: پژوهش حاضر مطالعه اي توصيفي، تحليلي است، که بر روي 145 نفر از دانشجويان ورودي بهمن ماه 1387 تا ورودي بهمن ماه 1381 در رشته هاي پرستاري مامايي و اتاق عمل در کليه مقاطع، به استثنا دانشجويان مهمان، انصرافي و ... انجام شد. نمونه گيري اين پژوهش از نوع طبقه اي مي باشد. تجزيه و تحليل اطلاعات توسط نرم افزار SPSS صورت گرفت.
نتايج: جهت دستيابي به اهداف پژوهش اين پرسشنامه نظرسنجي به 145 نفر از دانشجويان داده شد که از اين تعداد 25 نفر مرد و 120 نفر زن در سنين 20 تا 36 سال بودند. با توجه به بررسي جنبه هاي فردي تاثيرگذار در استفاده از کامپيوتر و اينترنت نتايج به دست آمده نشان داد که اکثريت واحدهاي مورد پژوهش (81.4) درصد گزينه موافقم، در ارتباط با تاثير امکانات در استفاده از کامپيوتر و اينترنت در امر آموزش (73.1 درصد) گزينه موافقم، در ارتباط با نقش کامپيوتر و اينترنت به عنوان ابزاري جهت تسهيل در امر آموزش (54.5 درصد) گزينه موافقم و در رابطه با تاثيرات جانبي اين رسانه ها بر آموزش (77.2 درصد) گزينه نظري ندارم را انتخاب کردند و تنها (13.1 درصد) گزينه موافقم و (8.3 درصد) گزينه مخالفم را جهت پاسخگويي به آخرين هدف پرسشنامه برگزيدند.
بحث: با توجه به اينکه اکثرا موافق بودند که آموزش بوسيله کامپيوتر و اينترنت در همه مقاطع و سنين امکان پذير است ولي در عين حال اذعان داشتند که نيل به اين هدف، مستلزم آشنايي با زبان انگليسي و کامپيوتر مي باشد. همچنين اکثرا تاثيرات امکانات را بر آموزش بوسيله کامپيوتر مفيد دانسته و با توجه به اين امر که 45.5 درصد نمونه ها استفاده از اين امکانات را جهت تسهيل در امر آموزش مفيد دانستند، به نظر مي رسد که محيطهاي آموزشي بايد شرايط و امکاناتي را جهت استفاده هر چه بيشتر از کامپيوتر و بويژه اينترنت فراهم آورند و تواناييهاي فراگيران را در دستيابي به اين امر افزايش دهند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رحیمیان، م.، و شریفیان، س.، و مهرابی، ط. (1382). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با نقش کامپیوتر و اینترنت در آموزش و فراگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 34-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126272



Vancouver : کپی

رحیمیان مریم، شریفیان ساناز، مهرابی طیبه. بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با نقش کامپیوتر و اینترنت در آموزش و فراگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2021July30];3((ویژه نامه 10)):34-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126272



IEEE : کپی

رحیمیان، م.، شریفیان، س.، مهرابی، ط.، 1382. بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با نقش کامپیوتر و اینترنت در آموزش و فراگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.34-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126272.



 

 
بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی