نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شرايط و ويژگيهاي اساتيد و مربيان پرستاري و مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
مقدمه و هدف: رشته هاي پرستاري و مامايي از جمله رشته هايي است که در امر آموزش، خدمات و مراقبتهاي بهداشتي و درماني اقشار مختلف جامعه خصوصا افراد خاص، آسيب پذير و بيمار مي پردازد لذا اساتيد و مربيان اين رشته ها بايد افرادي متعهد و متبحر و آگاه به علوم پرستاري و مامايي و متون علمي موجود بوده و آشنايي کامل با روشهاي پيشرفته تحقيق در علوم را داشته باشند. به گونه اي که بخوبي بتوانند در هر يک از ابعاد پرستاري و مامايي آموزشي، پژوهشي و مديريت بهداشت و درمان فعاليت نمايند.مروري بر مطالعات: مربي پرستاري و مامايي قسمت عمده آموزش خود را بر روي بيماران، مددجويان، افراد آسيب پذير و خاص انجام مي دهد لذا دو وظيفه مهم و خطير را بر عهده دارد. از يک جهت به عنوان يک معلم در تعليم و تربيت نيروهايي مي پردازد که بتواند بر مباني علوم و فنون علمي پرستاري و مامايي دست يافته و قادر به ارایه خدمات مطلوب پرستاري و مامايي باشند. از سوي ديگر در مراقبت بهداشت و خدمات درماني مددجويان و بيماران بپردازند يک استاد و مربي خوب بايد:-1 شخصيتي متعالي داشته تا زيربناي شخصيت نيک دانشجويان خود را پايه ريزي کند. -2 داراي تخصص و تعهد باشد که همراه عقل سه شرط لازم عالم بودن است. -3 فردي با ايمان و با تقوا باشد تا افراد با تقوا تربيت و به اجتماع تحويل نمايد. -4 انساني با قدرت کنترل غرايز باشد. -5 فردي با وجدان اخلاقي بوده و در ارائه علم خود به دانشجويان و مهارت و تخصص در خدمات به مددجويان و بيماران دريغ نورزد. -6 انساني امانتدار باشد تا در حفظ امانت خطير و پر ارزشي به نام دانشجو کوشا بوده و در عين حال حفظ اسرار پزشکي مددجويان و بيماران را در اعم وظايف قرار دهد. -7 رئوف و مهربان، با نشاط و شاداب باشد زيرا از عوامل موثر موفقيت استاد خوب است. -8 سعه صدر داشته و با اخلاص باشد که از ويژگيهاي ديگر معلم است. -9 مقيد به رعايت اداب و رسوم اجتماعي بوده زيرا در نظر گرفتن اطلاعات و شخصيت اجتماعي دانشجويان در تفهيم و تفهم مطالب موثر است. -10 داراي معلومات عمومي در برخورد صحيح با اقشار مختلف جامعه، نحوه معاشرت اجتماعي، فعاليتهاي گروهي اثرات ارزنده اي دارد. -11 فردي قانون گذار و مقيد به رعايت قوانين باشد. -12 نقش او در فرايند تصميم گيري آموزشي در جهات مختلف برجسته بود و در اجراي سياستهاي اتخاذ شده آموزشي موفق باشد.بحث و نتيجه گيري: خلاصه آن که از مجموعه هنر مربي و استاد عوامل عزت آفرين انسان شامل ايمان، طاعت، صداقت، مردم داري، تقوي، بردباري، انصاف و قناعت است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کیانی آسیابر، آ.، و محمدی تبار، ش. (1382). شرایط و ویژگیهای اساتید و مربیان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 3((ویژه نامه 10)), 26-26. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126244



Vancouver : کپی

کیانی آسیابر آزیتا، محمدی تبار شفیقه. شرایط و ویژگیهای اساتید و مربیان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382 [cited 2022August20];3((ویژه نامه 10)):26-26. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126244



IEEE : کپی

کیانی آسیابر، آ.، محمدی تبار، ش.، 1382. شرایط و ویژگیهای اساتید و مربیان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 3((ویژه نامه 10)), pp.26-26. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126244.



 

 
بازدید یکساله 182 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی