3 SID.ir | بررسي انگيزش دانشجويان پرستاري سال اول دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در سال تحصيلي 82-81

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي انگيزش دانشجويان پرستاري سال اول دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در سال تحصيلي 82-81

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: حافظه، هوشياري، انگيزش، ساختار و بازخورد از موارد مهمي هستند که در يادگيري نقش بسزايي دارند. يادگيري فعال، غيروابسته و مستقيم، برحسب نيازهاي فردي احتياج به انگيزه يا علاقمندي به تلاش در سطح بالا و در جهت اهداف آموزشي دارد. نقش انگيزش در يادگيري به قدري کليدي است که به نظر مي رسد اهميتي بيشتر از هوش دارد ولي تمام دانشجويان با يک چيز برانگيخته نمي شوند. انگيزش، عملکردي با تفاوتهاي فردي است که گاهي در شرايط اجبار و فشار ايجاد مي شود. هدف اين مطالعه تعيين و مقايسه ميزان انگيزش دانشجويان پرستاري دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در سه رشته تحصيلي بود.
روش اجرا: اين تحقيق توصيفي- تحليلي بوده و تعداد 46 دانشجو در رشته پرستاري در دو نوبت (ابتداي نيمسال اول و قبل از پايان نيمسال دوم) بوسيله پرسشنامه برگرفته از Profession Motivation Survey Archers Health با مجموع 87 سوال مورد پرسشگري قرار گرفتند. شرايط ورود نمونه ها دانشجويان ترم يک بوده که تازه به محيط دانشگاه راه يافته بودند و پرسشنامه ها جهت مقايسه براي پرسشگري نوبت دوم کدگذاري شده بود. آناليز اطلاعات توسط نرم افزار SPSS انجام گرفته شد.
نتايج: يافته ها نشان داد که در اين دانشجويان انگيزش تغيير يافته و دانش هدف غايي يا برتر و يا تعريف هدف آموزشي کمک به ايجاد و حفظ انگيزش دانشجويان خواهد کرد. تعريف اهداف کاربردي و قابل اجرا براي دانشجوياني که در سيستم بهداشتي، درماني فعاليت خواهند نمود و حساسيت روي اين دسته از دانشجويان کمک به حفظ انگيزش آنها خواهد نمود و پيشرفت برنامه آموزشي را در بر خواهد داشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 123
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی