برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل تعاملي مديريت رسانه و فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

مقاله حاضر تاثيرات فناوري هاي نوين ارتباطي بر مديريت رسانه را با روش اسنادي مورد بررسي قرار داده است. پنج خصوصيت ديجيتالي شدن محتوا، تعاملي بودن، شخصي سازي، آني بودن و مستقيم بودن به عنوان ويژگي هايي شناسايي شدند که متاثر از فناوري هاي نوين به ميزان متفاوتي در هر يک از رسانه ها ايجاد مي شوند. سپس با عطف توجه به مديريت رسانه ملي، مدلي براي تعامل مديريت رسانه ملي با تحولات ناشي از فناوري هاي جديد پيشنهاد گرديد که در آن آميخته رسانه اي شامل رسانه هاي همگاني همچون تلويزيون، راديو و رسانه هاي نوين مانند اينترنت و تلفن همراه، که براي چهار نوع متفاوت مخاطب يعني مخاطب انبوه، مخاطب انبوه محدود با نياز به دسترسي به رسانه سيال، مخاطب خاص با نياز به اطلاعات شخصي شده و سرانجام مخاطب مشخص با نياز به دسترسي دایم، همراه با چهار نوع محتوا يعني محتواي همگاني، محتواي کاربرساخته، محتواي قطعه قطعه و محتواي پيشتاز در نظر گرفته شده است که هر يک از آنها توسط بخشي از آميخته رسانه اي مورد توجه قرار مي گيرند. سرانجام سياست هاي کلان رسانه و نيز سودآوري اقتصادي، کليت تعامل را تحت تاثير قرار مي دهند تا مديريت رسانه منطبق با الزامات ناشي از فناوري هاي نوين اجرا شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خواجه ییان، د.، و فرهنگی، ع.، و هادوی نیا، ع. (1388). طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش), 16(4 (پیاپی 60)), 11-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126160



Vancouver : کپی

خواجه ییان داتیس، فرهنگی علی اکبر، هادوی نیا عباس. طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش). 1388 [cited 2021August03];16(4 (پیاپی 60)):11-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126160



IEEE : کپی

خواجه ییان، د.، فرهنگی، ع.، هادوی نیا، ع.، 1388. طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش), [online] 16(4 (پیاپی 60)), pp.11-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126160.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 345 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی