4 SID.ir | ارايه الگويي مفهومي براي آموزش عالي پايدار

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ارايه الگويي مفهومي براي آموزش عالي پايدار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در چشم اندازهاي پايداري، مهم ترين سرمايه کشورها، سرمايه هاي انساني هستند؛ بنابراين، داناسازي و بالطبع تواناسازي انسان ها از اعم رسالت هاست. در اين بين، آموزش عالي از اين جهت که رسالت توليد علم، ترويج دانش و آموزش و پرورش منابع انساني مورد نياز بخش هاي مختلف جامعه را بر عهده دارد، از جايگاه ويژه اي در دستيابي به توسعه پايدار برخوردار است. در اين مطالعه توصيفي – تحليلي که با هدف ترسيم الگويي مفهومي براي دانشگاه پايدار انجام شد، ادبيات پايداري در آموزش عالي و فعاليت هاي موجود جهاني درباره تلفيق پايداري در دانشگاه ها بررسي و تحليل شد و بر اين اساس، الگوي اوليه، طراحي و در اختيار تني چند از صاحب نظران آموزش عالي قرار گرفت. نظرات صاحب نظران در مورد الگو، لحاظ و در نهايت الگوي مفهومي دانشگاه پايدار با تاکيد بر سه اصل اساسي تفکر سامانه اي (سيستمي) برنامه ريزي مشارکتي و توسعه پايدار ترسيم شد. از مهم ترين بخش هاي الگو تشکيل کميته پايداري در دانشگاه ها براي برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي تلفيق پايداري در ابعاد آموزش، پژوهش و برون رسي دانشگاهي است. اميد مي رود اين الگو به توسعه آموزش عالي در جهت پايداري اقتدار علمي کشور کمک کند.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 301
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی