برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  4 , شماره  9 ; از صفحه 69 تا صفحه 83 .
 
عنوان مقاله: 

ارزشيابي مراکز يادگيري سازمان آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران از نظر کارشناسان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اعضاي جامعه به لحاظ ذهني، جسمي، عاطفي و اجتماعي تفاوت هاي قابل ملاحظه اي با ديگر همسالان خود دارند؛ به نحوي که به دليل همين تفاوت هاي محسوس قادر نيستند از برنامه هاي درسي عادي که اصولا بر پايه ويژگي ها و توانايي هاي مشترک اکثريت کودکان در سنين مختلف تنظيم گرديده است، به طور مناسب بهره مند گردند. هدف ار اين پژوهش ارزيابي کيفي مراکز يادگيري موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران از نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود در مولفه هاي نيروي انساني، محيط فيزيکي، رسانه ها، مواد و تجهيزات است. روش پژوهش حاضر توصيفي است و از روش نمونه گيري تصادفي ساده براي تعين نمونه مورد نظر استفاده شد. جامعه آماري شامل کليه کارشناسان شاغل در سازمان آموزش و پرورش استثنايي، پژوهشکده کودکان استثنايي و همچنين مديران مراکز يادگيري دانش آموزان استثنايي شهر تهران مي باشد. نتايج بدست آمده نشان مي دهد که مراکز يادگيري موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنايي (تهران) در مولفه نيروي انساني از نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود ضعيف هستند، مراکز يادگيري موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنايي (تهران) در مولفه محيط فيزيکي از نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود ضعيف هستند. مراکز يادگيري موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنايي (تهران) در مولفه رسانه ها، مواد و تجهيزات از نظر کارشناسان سازمان و مراکز موجود دچار ضعيف هستند. نتايج به دست امده نشان داد که مراکز يادگيري موجود در سازمان آموزش و پرورش استثنايي در مولفه هاي نيروي انساني، محيط فيزيکي، رسانه ها، مواد و تجهيزات ضعيف ارزيابي مي شوند. اين يافته ها تا حدود زيادي نيز با نتايج ساير پژوهش هاي انجام شده مطابقت داشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زارعی زوارکی، ا.، و سلیمانی ازندریانی، ح.، و درتاج، ف. (1389). ارزشیابی مراکز یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از نظر کارشناسان. پژوهش در نظام های آموزشی, 4(9), 69-83. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126132



Vancouver : کپی

زارعی زوارکی اسماعیل، سلیمانی ازندریانی حسین، درتاج فریبا. ارزشیابی مراکز یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از نظر کارشناسان. پژوهش در نظام های آموزشی. 1389 [cited 2021August02];4(9):69-83. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126132



IEEE : کپی

زارعی زوارکی، ا.، سلیمانی ازندریانی، ح.، درتاج، ف.، 1389. ارزشیابی مراکز یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از نظر کارشناسان. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 4(9), pp.69-83. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126132.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 141 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی