برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  5 , شماره  2 ; از صفحه 113 تا صفحه 136 .
 
عنوان مقاله: 

نيازسنجي براي تدوين برنامه درس مهارت هاي زندگي در دوره متوسطه نظري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف نيازسنجي براي تدوين برنامه درس مهارت هاي زندگي در دوره متوسطه نظري و بر اساس مدل تحقيقاتي «کلاين» انجام گرفته است .عمده ترين يافته هاي پژوهش از اين قرار است: 1- از ديدگاه متخصصان تعليم و تربيت، تناسب اهداف با نيازهاي دانش آموزان، وجود ارتباط منطقي بين انواع محتوا، انتخاب فعاليت هاي يادگيري بر اساس آمادگي دانش آموزان، انتخاب روش هاي تدريس فعال، و ارزشيابي بر اساس مشارکت و همکاري معلم و دانش آموزان در برنامه درسي مهارت هاي زندگي حايز بيش ترين درجه اهميت بودند. 2- از ديدگاه معلمان، طراحي اهداف بر اساس نيازهاي دانش آموزان، تناسب محتوا با توانايي هاي يادگيري دانش آموزان، به کارگيري روش هاي تدريس فعال و مفيد واقع شدن خود ارزيابي در برنامه درسي مهارت هاي زندگي در اولويت هاي نخست بودند. 3- از ديدگاه دانش آموزان تناسب فعاليت هاي يادگيري با معلومات و تجارب فعلي دانش آموزان، به کارگيري روش هاي تدريس فعال، مفيد واقع شدن خود ارزيابي در برنامه درسي مهارت هاي زندگي از بيش ترين درجه اهميت برخوردارند. 4- از ديدگاه هر سه گروه مورد مطالعه، فعاليت دانش آموزان در گروه هاي کوچک، مديريت زمان جلسات و مفيد واقع شدن فضاهاي آموزشي خارج از مدرسه در برنامه مهارت هاي زندگي از اهميت بيشتري برخوردارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

خسروی، ر.، و فتحی واجارگاه، ک.، و عارفی، م. (1388). نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی), 5(2), 113-136. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126099



Vancouver : کپی

خسروی رحمت اله، فتحی واجارگاه کوروش، عارفی محبوبه. نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی). 1388 [cited 2021April12];5(2):113-136. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126099



IEEE : کپی

خسروی، ر.، فتحی واجارگاه، ک.، عارفی، م.، 1388. نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی), [online] 5(2), pp.113-136. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126099>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 277 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی