4 SID.ir | نيازسنجي براي تدوين برنامه درس مهارت هاي زندگي در دوره متوسطه نظري

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

نيازسنجي براي تدوين برنامه درس مهارت هاي زندگي در دوره متوسطه نظري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف نيازسنجي براي تدوين برنامه درس مهارت هاي زندگي در دوره متوسطه نظري و بر اساس مدل تحقيقاتي «کلاين» انجام گرفته است .عمده ترين يافته هاي پژوهش از اين قرار است: 1- از ديدگاه متخصصان تعليم و تربيت، تناسب اهداف با نيازهاي دانش آموزان، وجود ارتباط منطقي بين انواع محتوا، انتخاب فعاليت هاي يادگيري بر اساس آمادگي دانش آموزان، انتخاب روش هاي تدريس فعال، و ارزشيابي بر اساس مشارکت و همکاري معلم و دانش آموزان در برنامه درسي مهارت هاي زندگي حايز بيش ترين درجه اهميت بودند. 2- از ديدگاه معلمان، طراحي اهداف بر اساس نيازهاي دانش آموزان، تناسب محتوا با توانايي هاي يادگيري دانش آموزان، به کارگيري روش هاي تدريس فعال و مفيد واقع شدن خود ارزيابي در برنامه درسي مهارت هاي زندگي در اولويت هاي نخست بودند. 3- از ديدگاه دانش آموزان تناسب فعاليت هاي يادگيري با معلومات و تجارب فعلي دانش آموزان، به کارگيري روش هاي تدريس فعال، مفيد واقع شدن خود ارزيابي در برنامه درسي مهارت هاي زندگي از بيش ترين درجه اهميت برخوردارند. 4- از ديدگاه هر سه گروه مورد مطالعه، فعاليت دانش آموزان در گروه هاي کوچک، مديريت زمان جلسات و مفيد واقع شدن فضاهاي آموزشي خارج از مدرسه در برنامه مهارت هاي زندگي از اهميت بيشتري برخوردارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 348
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی