برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1388 , دوره  5 , شماره  3 ; از صفحه 117 تا صفحه 138 .
 
عنوان مقاله: 

نقش آموزش پيش دبستاني در يادگيري مهارت هاي رواني-حركتي و سازگاري اجتماعي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت معلم
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير آموزش پيش دبستاني بر مهارت هاي رواني - حركتي و سازگاري اجتماعي دانش آموزان سال اول، دوم و سوم ابتدايي است. پژوهش حاضر، يك پژوهش پس رويدادي (علي - مقايسه اي) است که در آن، آزمون مهارت هاي رواني - حرکتي لينکلن - ازرتسکي و پرسشنامه رفتار سازشي بر روي 320 دانش آموز كلاس هاي اول، دوم و سوم دبستان (که 160 نفر از آنان آموزش پيش دبستاني ديده و 160 نفر فاقد آموزش پيش دبستاني بودند و از سه منطقه شمال، جنوب و مرکز تهران به صورت نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شده بودند) اجرا گرديد؛ و نتايج آن مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته هاي اين پژوهش نشان داد که بين دو گروه آموزش ديده و آموزش نديده در متغير مهارت هاي رواني-حركتي و سازگاري اجتماعي، به طور کلي تفاوت معنادار وجود نداشت. نتايج پژوهش حاضر تاييد کننده اين نظر است که نمي توان كودكان را به اين اميد که صرفا تجربه پيش دبستاني در تحول رواني - حرکتي و سازگاري اجتماعي آن ها تاثير مثبت دارد، به مراکز پيش دبستاني فرستاد؛ بلکه شايد کيفيت برنامه هاي اين مراکز، شخصيت و نحوه ارتباط معلم، فضاي مرکز، و ميزان تجربه پيش دبستاني است که در اين قلمرو اهميت دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حمیدپور، ح.، و حسینایی، ع.، و پژوهنده، ع. (1388). نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی), 5(3), 117-138. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126064



Vancouver : کپی

حمیدپور حسن، حسینایی علی، پژوهنده علی. نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی). 1388 [cited 2021July25];5(3):117-138. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126064



IEEE : کپی

حمیدپور، ح.، حسینایی، ع.، پژوهنده، ع.، 1388. نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی), [online] 5(3), pp.117-138. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=126064.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 919 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی