برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1388 , دوره  5 , شماره  3 ; از صفحه 3 تا صفحه 26 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و تحليل فلسفه آموزشي مربيان آموزش بزرگسالان استان يزد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

هدف از مقاله حاضر، شناسايي و تحليل فلسفه آموزشي آموزشياران نهضت سوادآموزي استان يزد است. روش تحقيق در اين مطالعه روش توصيفي پيمايشي است. جامعه تحقيق شامل 410 آموزشيار شاغل در ده شهرستان استان يزد در سال 86-1385 بود که با استفاده از روش تمام شماري، پرسشنامه فلسفه آموزش بزرگسالان (PAEI) بين همه آنها توزيع گرديد و از اين ميان 322 مورد عودت داده شد. داده هاي گردآوري شده با استفاده از آزمون تحليل واريانس با اندازه هاي تکراري تجزيه و تحليل گرديد. نتايج تحقيق نشان داد که بين نمره هاي آموزشياران در گرايش به مکاتب فلسفي تفاوت معني داري وجود دارد. بيش ترين وابستگي فکري و عاطفي آموزشياران به فلسفه پيشرفت گرايي و رفتارگرايي و کم ترين وابستگي فکري و عاطفي آنها به فلسفه ليبراليزم سنتي (محافظه کارانه) است. عامل هاي مدرک تحصيلي، شهر محل سکونت و اثر متقابل مدرک تحصيلي و شهر محل سکونت تفاوت معني داري را در گرايش آموزشياران به فلسفه هاي آموزشي ايجاد نمي کنند. در نهايت پيشنهادهايي براي بهبود عملکرد اين آموزشياران ارايه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 162
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی