مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهشنامه مديريت اجرايي اطلاعات شماره: نيمه دوم 1389 , دوره 10 , شماره 2 (پياپي 40) ; از صفحه 109 تا صفحه 134 . عنوان مقاله: بررسي نقش واسط عرق ملي و ادراک از کيفيت محصول بر قصد خريد کالاي وارداتي نویسندگان: مرتضوي سعيد*, كفاش پور آذر, ارجمندي نژاد آفاق آدرس: * گروه مدیریت، دانشگاه فردوسی مشهد چکیده: مقاله حاضر بر آن است با بررسي نقش عرق ملي و ادراک از کيفيت محصول، در عرصه بازاريابي و رفتار مصرف کننده، به فعالان بخش توليد و واردات ياري رساند. بر اين اساس از طريق تدوين يک الگوي سببي در قالب مدل مسير و با استفاده از روش تحقيق پيمايشي - تحليلي به اجراي تحقيق پرداخته شد. تعداد 310 نفر از مشتريان مبلمان مستقر در شهر مشهد نمونه مورد مطالعه را تشکيل داده است. به منظور جمع آوري داده ها از ابزار پرسش نامه استفاده شده و براي پردازش داده ها از نرم افزار SPSS براي شاخص هاي تمرکز و پراکندگي و LISREL براي تحليل روابط مسير استفاده به عمل آمده است. نتايج نشان داد که نقش واسط عرق ملي و ادراک از کيفيت محصول مورد تاييد واقع نشد؛ اما اثر عرق ملي و اداراک از کيفيت محصول بر قصد خريد به تفکيک تاييد گرديد. اين يافته ها حاکي از آنند که ارتقاي عرق ملي و کيفيت محصول توليد داخلي از نقشي تعيين کننده در مصرف کالاهاي داخلي توسط خريداران برخوردار است و مانع از گرايش به مصرف کالاهاي مشابه خارجي مي شود. کلید واژه: عرق ملي(Q2)اثر کشور مبدا(Q2)ادراک از کيفيت کالا(Q2)قصد خريد(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: تمایلآینده شغلیدانشآگاهی ارجاعات: A DYNAMIC APPROACH TO COUNTRY OF ORIGIN EFFECT A LESS-DEVELOPED COUNTRY PERSPECTIVE OF CONSUMER ETHNOCENTRISM AND ‘‘COUNTRY OF ORIGIN’’ EFFECTS: INDONESIAN EVIDENCE A NOTE ON THE PREDICTIVE VALIDITY OF THE CETSCALE BRITISH CONSUMERS EVALUATIONS OF US VERSUS CHINEASE GOODS BULGARIAN CONSUMERS PERCEPTIONS OF PRODUCTS MADE IN ASIA PACIFIC CONSUMER ETHNOCENTRISM AND ATTITUDES TOWARD DOMESTIC AND FOREIGN PRODUCTS CONSUMER ETHNOCENTRISM AND WILLINGNESS TO BUY DOMESTIC PRODUCTS IN A DEVELOPING COUNTRY SETTING: TESTING MODERATING EFFECTS CONSUMER ETHNOCENTRISM MEASUREMENT: AN ASSESSMENT OF THE RELIABILITY AND VALIDITY OF THE CETSCALE IN SPAIN CONSUMER ETHNOCENTRISM: CONSTRUCTION AND VALIDATION OF THE CETSCALE CONSUMER PERCEPTIONS OF PRICE, QUALITY, AND VALUE: A MEANS-END MODEL AND SYNTHESIS OF EVIDENCE CONSUMER PERCEPTIONS OF SERVICE QUALITY: AN ASSESSMENT OF THE SERVQUAL DIMENSIONS EFFECT OF COUNTRY OF ORIGIN ON FOREIGN BRAND NAMES IN THE INDIAN MARKET ETHNOCENTRISM OF POLISH AND RUSSIAN CONSUMERS: ARE FEELINGS AND INTENTIONS RELATED? INFORMATION SEARCH AND EFFICIENCY OF CONSUMER CHOICES OF NEW CARS MARKET SEGMENTATION BY USING CONSUMER LIFESTYLE DIMENSIONS AND ETHNOCENTRISM PERCEIVED QUALITY LEVELS AND THEIR RELATION TO INVOLVEMENT, SATISFACTION, AND PURCHASE INTENTIONS PREDICTING PURCHASE INTENTIONS FOR UNI-NATIONAL AND BI-NATIONAL PRODUCTS THE EFFECTS OF DOGMATISM AND SOCIAL CLASS VARIABLES ON CONSUMER ETHNOCENTRISM IN MALTA THE IMPACT OF ETHNOCENTRISM ON DEVISING AND IMPLEMENTING A CORPORATE IDENTITY STRATEGY FOR NEW INTERNATIONAL MARKETS THE IMPORTANCE OF ORIGIN INFORMATION AND PERCEIVED PRODUCT QUALITY IN UZBEKISTAN TURKISH INDUSTRIAL PURCHASING MANAGERS PERCEPTION OF FOREIGN AND NATIONAL INDUSTRIAL SUPPLIERS US VERSUS THEM, OR US VERSUS EVERYONE? DELINEATING CONSUMER AVERSION TO FOREIGN GOODS مقالات نشریه ای مرتبط: ارزيابي مقايسه اي اسانس حاصل از عرق سه گونه آويشن کاشته شده در سمنانبررسي تعداد منافذ غدد عرق دست زنان مبتلا به فشار خون بالا ساکن در خراسانبررسي تاثير ابعاد عرق ملي بر نگرش نسبت به محصولات (داخلي و خارجي) با تعديل گري تهديد اقتصادي ادراک شدهبررسي اثرات ضد دردي عرق نعناع در موش صحرايی نر بررسي رابطه بين عوامل تاثيرگذار بر عرق ملي مصرف کننده و رفتار خريد در کالاهاي خارجي در خراسان رضوي مقالات همایشی مرتبط: اثر ضد دردی عرق بید مشک در موش صحرایی نررضایتمندی مشتریان از طریق کیفیت خدمات و قصد خرید (مورد مطالعه: بانک ملت شهر خرم آباد)تاثیر ادراک مشتریان بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی و رتبه بندی شاخص های آن به روش AHPتوسعه مدلی برای پیش بینی نیات خرید مشتریان کفش های ورزشی: نقش ارزش های مصرف کننده، درگیری، کیفیت ادراک شده و رضایت کلی از محصولبررسی تاثیر قصد خرید مصرف کننده بر خرید محصولات کشاورزی ارگانیک ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 574 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی