مشخصات مقاله عنوان نشریه: دست آوردهاي روانشناختي (علوم تربيتي و روان شناسي) اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1388 , دوره 16 , شماره 1 ; از صفحه 125 تا صفحه 154 . عنوان مقاله: مقايسه دانشجويان پسر داراي سبک هاي يادگيري متفاوت از لحاظ ويژگي هاي شخصيتي، انگيزه پيشرفت و عملکرد تحصيلي نویسندگان: محمدزاده ملايي رجبعلي, شهني ييلاق منيجه, مهرابي زاده هنرمند مهناز آدرس: چکیده: هدف از پژوهش حاضر مقايسه دانشجويان پسر دانشگاه شهيد چمران اهواز داراي سبک هاي يادگيري متفاوت از لحاظ ويژگي هاي شخصيتي، انگيزه پيشرفت و عملکرد تحصيلي مي باشد. روش پژوهش به کار رفته در اين پژوهش از نوع علي پس از وقوع مي باشد. نمونه تحقيق شامل 300 نفر از دانشجويان پسر ورودي سال تحصيلي 1382-1381 بودند. براي انتخاب نمونه از روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي استفاده شد. براي سنجش متغيرهاي مورد نظر از پرسش نامه هاي سبک هاي يادگيري (LSI)، آزمون شخصيتي نئو (NEO) و پرسش نامه انگيزه پيشرفت هرمانز (AMQ) استفاده شد. در اين پژوهش معدل دانشجويان به عنوان ملاک عملکرد تحصيلي در نظر گرفته شد. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان داد که، بين دانشجويان داراي سبک هاي يادگيري مختلف از لحاظ ويژگي هاي شخصيتي، انگيزه پيشرفت و عملکرد تحصيلي در سطح 0.05 تفاوت معني دار وجود دارد. هم چنين، بين دانشجويان داراي سبک هاي يادگيري متفاوت از لحاظ ويژگي هاي شخصيتي برون گرايي، باز بودن به تجربه، توافق و وجداني بودن تفاوت معني دار وجود دارد، ولي بين دانشجويان داراي سبک هاي يادگيري متفاوت از لحاظ ويژگي شخصيتي روان نژندخويي تفاوت معني دار مشاهده نشد. هم چنين، نتايج اين پژوهش نشان داد که دانشجويان داراي سبک يادگيري انطباق يابنده بيش تر داراي ويژگي شخصيتي برون گرايي و وجداني بودن، دانشجويان داراي سبک يادگيري واگرا بيش تر داراي ويژگي شخصيتي باز بودن به تجربه، دانشجويان داراي سبک يادگيري جذب کننده بيش تر داراي ويژگي شخصيتي توافق و وجداني بودن مي باشند. بالاخره، دانشجويان داراي سبک يادگيري هم گرا از انگيزه پيشرفت و عملکرد تحصيلي بالاتري برخوردار بودند. کلید واژه: سبک هاي يادگيري(Q2)ويژگي هاي شخصيتي (پنج عامل بزرگ شخصيتي)(Q3)انگيزه پيشرفت(Q2)عملکرد تحصيلي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: اضطراب امتحانسبک های تفکرراهبردهای یادگیریانگیزش تحصیلیسبک های تفکرانگیزش تحصیلیراهبردهای یادگیریانگیزش پیشرفتعزت نفسموفقیت تحصیلیپیشرفت تحصیلیفرسودگی تحصیلی ارجاعات: بررسي رابطه ساده و چندگانه خلاقيت،انگيزه پيشرفت و عزت نفس با كارآفريني در دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز مقايسه تركيبهاي نه گانه هوش و خلاقيت از لحاظ ويژگيهاي شخصيتي در دانشآموزان سال اول دبيرستانهاي اهواز مقالات نشریه ای مرتبط: نقش سبک هاي يادگيري در تبيين انگيزه پيشرفت و عملکرد تحصيلي دانش آموزان پسررابطه بين سبک يادگيري، ويژگي هاي شخصيتي و پيشرفت تحصيلي دانشجويان کشاورزيعوامل شخصيتي و دموگرافيک پيش بيني کننده سبک هاي يادگيري در دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي کرماننقش صفات شخصيتي در پيش بيني انگيزه پيشرفت دانشجويانبررسي ارتباط چندگانه ويژگي هاي شخصيتي و سبک هاي يادگيري دانش آموزان مقالات همایشی مرتبط: بررسی و مقایسه سبکهای یادگیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشتبررسی رابطه بین سبک های یادگیری فیزیولوژیکی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویانعوامل شخصیتی و دموگرافیک پیش بینی کننده سبک های یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانبررسی رابطه بین سبک های یادگیری با کمال گرایی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسرپیش بینی عملکرد ورزشی دانش آموزان از طریق سبک های یادگیری و ویژگی های شخصیتی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 199 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی