برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير آموزش هوش هيجاني بر اضطراب اجتماعي، سازگاري اجتماعي و هوش هيجاني دانشجويان دختر و پسر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين پژوهش به بررسي تاثير آموزش هوش هيجاني بر اضطراب اجتماعي، سازگاري اجتماعي و هوش هيجاني پرداخته است. جامعه آماري شامل دانشجويان دوره کارشناسي دانشگاه شهيد چمران بود که در سال تحصيلي 87-86 مشغول به تحصيل بودند. از ميان اين دانشجويان 120 نفر به طور تصادفي چند مرحله اي انتخاب و در چهار گروه 30 نفري (آزمايشي دختر و پسر و گواه دختر و پسر) گمارده شدند. ابزارهاي مورد استفاده عبارتند از: پرسش نامه خود - گزارشي هوش هيجاني براکت و همکاران، اضطراب اجتماعي ماتيک و کلارک و سازگاري اجتماعي مظاهري. طرح پژوهش از نوع آزمايش ميداني، با پيش آزمون - پس آزمون و پي گيري با گروه گواه است. گروه آزمايش در 8 جلسه 90 دقيقه اي تحت آموزش هوش هيجاني قرار گرفتند. پس از اعمال مداخله آزمايشي، بار ديگر ميزان اضطراب اجتماعي، سازگاري اجتماعي و هوش هيجاني گروه هاي آزمايش و گواه سنجيده شد. پس از 8 هفته از آزمودني ها پي گيري به عمل آمد. نتايج تحليل واريانس هاي چندمتغيري بيانگر تفاوت معني دار بين اضطراب اجتماعي، سازگاري اجتماعي و هوش هيجاني گروه ها است. در ضمن، بين دو جنس از لحاظ تاثير آموزش هوش هيجاني بر متغيرهاي وابسته تفاوت معني داري مشاهده نشد. اثر درمان بعد از هشت هفته هم چنان ادامه داشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شهنی ییلاق، م.، و مکتبی، غ.، و شکرکن، ح.، و حقیقی، ج.، و کیان پورقهفرخی، ف. (1388). بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی), 16(1), 3-26. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125990



Vancouver : کپی

شهنی ییلاق منیجه، مکتبی غلامحسین، شکرکن حسین، حقیقی جمال، کیان پورقهفرخی فاطمه. بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی). 1388 [cited 2021August03];16(1):3-26. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125990



IEEE : کپی

شهنی ییلاق، م.، مکتبی، غ.، شکرکن، ح.، حقیقی، ج.، کیان پورقهفرخی، ف.، 1388. بررسی تاثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی, سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی), [online] 16(1), pp.3-26. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125990.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 743 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی