برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1388 , دوره  4 , شماره  12 ; از صفحه 95 تا صفحه 106 .
 
عنوان مقاله: 

مقدمه اي بر خلق تصاوير دنباله دار گرافيکي در تبليغات مطبوعاتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده هنر، دانشگاه شاهد تهران، استان تهران، شهر تهران
 
چکیده: 

در ميان شيوه هاي مختلف تصويرسازي، تصاوير دنباله دار گرافيکي از قابليت هاي بياني، ويژه اي برخوردارند. اما مساله اصلي در اين مقاله جستجوي پاسخ اين پرسش است که آيا مي توان از اينگونه آثار در عرصه هنر گرافيک مطبوعاتي و در جهت تبليغات تجاري استفاده کرد؟ اين تحقيق که به روش توصيفي-تحليلي انجام شده، سعي در بيان اين موضوع دارد که به دليل وجود تصوير جذاب در «تصاوير دنباله دار گرافيکي» اين امکان وجود دارد که با استفاده از اين شيوه در مطبوعات، بتوان «پيام مورد تبليغ» را با تاثير گذاري بيش تري به مخاطب معرفي کرد. در اين جا مطبوعات خود زمينه ساز ايجاد اين گونه آگهي هاي تبليغاتي و تصويري اند، چرا که ديدن يک مجموعه از تصاوير به هم پيوسته، براي معرفي يک محصول نياز به وقت و دقت بيش تري دارد که مطبوعات مي توانند اين امکان را براي همه مخاطبان به وجود آورند. در اين آثار، طراح با استفاده از قابليت هاي تصويري و در قالب يک داستان مصور و دنباله دار، سعي در معرفي يک کالا يا محصول تجاري دارد. در اين جا اطلاعات مورد نظر درباره کالاي مورد تبليغ، در بطن داستان بيان مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 235
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی