برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1387 , دوره  3 , شماره  12 ; از صفحه 82 تا صفحه 108 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير نفوذ تجارت الکترونيکي بر سطح توليد و قيمت ساير بخش هاي اقتصادي به تفکيک گروه هاي کالايي با رهيافت داده ـ ستانده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز
 
چکیده: 

پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخير و گسترش کاربردهاي آن در عرصه هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي موجب شده که در روش هاي سنتي تجارت و کسب وکار بازنگري شوند و مشاغل و فعاليت هاي جديد اقتصادي شکل گيرند. تجارت الکترونيکي با بهره گيري از اين ابزار در جهان رشد بي نظيري يافته است. از آنجايي که به کارگيري آن موجب افزايش کارايي و کاهش قيمت تمام شده کالاها و خدمات مي شود، همه کشورها از جمله ايران در صدد بهره گيري کامل از آن است.
اين مقاله سعي دارد تا با استفاده از تکنيک داده ـ ستانده و شبيه سازي نفوذ تجارت الکترونيکي در کشورهاي ايالات متحده، ژاپن و کره جنوبي براي ايران، اثرهاي آن را بر افزايش توليد و کاهش شاخص قيمت گروه کالاها بررسي نمايد. نتايج حاکي از آن است که توليد محصولات فلزي و غيرفلزي، عمده فروشي، مواد و محصولات پلاستيکي و شيميايي، حمل و نقل، مواد غذايي و کشاورزي بيشتر از ساير گروه ها افزايش مي يابد و قيمت مواد و محصولات پلاستيکي و شيميايي، محصولات فلزي و غيرفلزي، ماشين آلات و دستگاه هاي الکتريکي، ساختمان، مواد غذايي و خدمات مالي بيشتر از ساير گروه ها کاهش مي يابد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 56 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی