مشخصات مقاله عنوان نشریه: آموزش عالي ايران اطلاعات شماره: بهار 1389 , دوره 2 , شماره 4 ; از صفحه 55 تا صفحه 81 . عنوان مقاله: عارضه يابي و مسيريابي بهبود کيفيت خدمات کتابخانه هاي دانشگاهي با رويکرد «تحليل شکست و آثار آن» نویسندگان: زنجيرچي سيدمحمود, صيادي تورانلو حسين آدرس: چکیده: رقابت گسترده سازمان ها به ويژه در حوزه توليد خدمات باکيفيت، فرصت ارتکاب هر خطايي را از سازمان ها سلب نموده است. کتابخانه ها نيز به عنوان يکي از تاثيرگذارترين نهادهاي خدماتي و روح مراکز آموزشي، براي دستيابي به ماموريت خود از اين قاعده مستثني نيستند. در اين تحقيق متدولوژي نويني جهت به کارگيري تکنيک «تحليل شکست و آثار آن» در راستاي کاهش ريسک خطاهاي کيفي کتابخانه ها ارایه و نتايج آن به منظور توسعه راهکار بهبود کيفي به کار گرفته شده اند. بدين منظور، موارد خطا در عناصر کيفي کتابخانه ها شناسايي و با استفاده از معيار اولويت ريسک که از حاصل ضرب سه معيار «احتمال وقوع»، «شدت خطا» و «قابليت پيشگيري قبل از وقوع» حاصل مي شود، مورد ارزيابي قرار گرفتند. در نهايت بر اساس رتبه و وضعيت خطاها (شکست ها) در حوزه هاي مختلف، تعيين کننده ترين خطاها تعريف مي شود و مسير تعالي کيفيت خدمات کتابخانه بر اين مبنا تبيين مي شود. کلید واژه: کيفيت خدمات(Q2)کيفيت خدمات کتابخانه(Q2)تحليل شکست و آثار آن(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ادراکاتمشتریخدمتوفاداری مشتری ارجاعات: ارزيابي سطح کيفيت خدمات کتابخانه هاي آموزشي با رويکرد LibQual (مورد: کتابخانه هاي دانشگاه يزد) ترسيم نقشه فازي عناصر كيفي، رويكردي جديد در تبيين مسير تعالي كيفيت خدمات كتابخانه شناسايي و رتبه بندي ابعاد كيفيت خدمات كتابخانه اي با رويكرد فازي (مطالعه موردي: كتابخانه هاي دانشگاه يزد) مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي کيفيت خدمات ارايه شده در کتابخانه دانشگاه پيام نور شهرضا با استفاده از مقياس سنجش کيفيت کتابخانهارزيابي سطح کيفيت خدمات کتابخانه هاي آموزشي با رويکرد LibQual (مورد: کتابخانه هاي دانشگاه يزد)کتابخانه 2: خدمات کتابخانه اي مبتني بر وب 2بررسي کيفيت خدمات در کتابخانه هاي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه از طريق مدل لايب کوالارزيابي کيفيت خدمات کتابخانه مرکزي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور مقالات همایشی مرتبط: سیر تحولات معماری بر انواع کتابخانه ها و اصول طراحی کتابخانه ارزیابی کتابخانه های دانشگاهی شهر کرمان و مقایسه آنها با استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی ایرانسرنوشت کتاب و کتابخانه ها در عصر دیجیتالنقش کتابخانه های دانشگاهی در توسعه پایدار آموزش پزشکی؛ یک مطالعه کتابخانه ایشناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر کیفیت خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور با تکنیک AHP فازی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 100 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی