برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تجارب دانشجويان از تلفيق روش يادگيري مبتني بر حل مساله و کار در گروه هاي کوچک: يک مطالعه کيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* قم، خیابان شهید لواسانی، دانشکده پرستاری و مامایی
 
چکیده: 

زمينه و هدف: با وجود شناخت تاثير روش آموزش مبتني بر حل مساله هنوز چالش هاي زيادي در جايگزيني آن با شيوه سنتي رايج وجود دارد. هدف از اين مطالعه بررسي تجارب دانشجويان از شکل تغيير يافته يادگيري بر اساس حل مساله با تلفيق کار در گروه هاي کوچک بود.
مواد و روش ها: در اين مطالعه کيفي، 35 دانشجوي پرستاري شرکت داشتند. درس پرستاري کودکان با روش تلفيق شده يادگيري مبتني بر حل مساله و کار در گروه هاي کوچک آموزش داده شد. در مجموع، 35 مصاحبه نيمه ساختار يافته حضوري و 6 مصاحبه گروه مدار با دانشجويان پرستاري صورت گرفت. تحليل داده هاي پژوهش با روش تحليل محتوا انجام شد.
يافته ها: يافته ها نشان داد که تلفيق روش يادگيري مبتني بر حل مساله و کار در گروه هاي کوچک با تجربه تفکر، پژوهش، خود تنظيمي، انگيزش و موانع همراه است. موانع اين روش زمان بر بودن، اختلاف اعضا گروه و مقاومت در برابر تغيير بود.
نتيجه گيري: نتيجه اين مطالعه نشان مي دهد که روش تعديل شده حل مساله در تقويت مکانيزم هاي يادگيري تاثير دارد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عابدینی، ز.، و آخوندزاده، ک.، و احمری طهران، ه. (1389). تجارب دانشجویان از تلفیق روش یادگیری مبتنی بر حل مساله و کار در گروه های کوچک: یک مطالعه کیفی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار), 17(3 (مسلسل 57)), 180-188. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125846



Vancouver : کپی

عابدینی زهرا، آخوندزاده کبری، احمری طهران هدی. تجارب دانشجویان از تلفیق روش یادگیری مبتنی بر حل مساله و کار در گروه های کوچک: یک مطالعه کیفی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار). 1389 [cited 2021August02];17(3 (مسلسل 57)):180-188. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125846



IEEE : کپی

عابدینی، ز.، آخوندزاده، ک.، احمری طهران، ه.، 1389. تجارب دانشجویان از تلفیق روش یادگیری مبتنی بر حل مساله و کار در گروه های کوچک: یک مطالعه کیفی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار), [online] 17(3 (مسلسل 57)), pp.180-188. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125846.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 124 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی