مشخصات مقاله عنوان نشریه: دانشگاه علوم پزشكي سبزوار (اسرار) اطلاعات شماره: پاييز 1389 , دوره 17 , شماره 3 (مسلسل 57) ; از صفحه 169 تا صفحه 179 . عنوان مقاله: نحوه يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي مجازي: مطالعه کيفي تجارب اساتيد و دانشجويان نویسندگان: قريب ميترا*, سرمدي محمدرضا, ابراهيم زاده عيسي, زارع حسين, امامي اميرحسين, قريب آتوسا آدرس: * دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پیراپزشکی، گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی چکیده: زمينه و هدف: تفکر انتقادي از جمله برون دادهاي اصلي آموزش عالي است و با گسترش روز افزون اشتغال به تحصيل در دوره هاي مجازي، ارتقا تفکر انتقادي در نظام آموزش از دور، مد نظر دست اندرکاران مي باشد. اين مطالعه به منظور بررسي کيفي تجارب اساتيد و دانشجويان از ياددهي-يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي انجام گرديد. مواد و روش ها: در اين مطالعه کيفي، 7 نفر از اساتيد و 11 نفر از دانشجويان نظام آموزش از دور رشته آموزش پزشکي مورد مصاحبه نيمه ساختار يافته قرار گرفتند. کليه مصاحبه ها ضبط و به صورت مکتوب پياده شد و با استفاده از روش تحليل مقايسه اي اشتراوس و کوربين، تحليل گرديدند. يافته ها: مشارکت کنندگان در اين پژوهش سه درون مايه اصلي «ماهيت تفکر انتقادي»، «تفکر انتقادي در چارچوب رشته آموزش پزشکي» و «فرايند ياددهي يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي مجازي» را مطرح نمودند. نتيجه گيري: تجربه شرکت کنندگان نشان مي دهد که ياددهي يادگيري تفکر انتقادي در آموزش مجازي تحت تاثير راهبردهاي تدريس، خصوصيات نرم افزار سيستم مديريت يادگيري، ايجاد محيط مناسب فراگير محور و مد نظر قرار دادن تفکر انتقادي به عنوان يکي از اهداف درسي و ارزيابي قرار دارد. کلید واژه: تفکر انتقادي(Q2)آموزش پزشکي(Q2)آموزش مجازي(Q1)مطالعه کيفي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: موفقیت تحصیلیپیشرفت تحصیلیسبک های یادگیریسبک یادگیریتدریسدیدگاهآموزشارزشیابیفناوری آموزشییادگیری الکترونیکیبرنامه درسیآموزش الکترونیکیدوره ابتداییپژوهش کیفیکتاب های درسیتحقیق کیفی ارجاعات: THE DISPOSITION TOWARD CRITICAL THINKINGTEACHING AND MEASURING CRITICAL THINKINGSYNTHESIS OF RESEARCH ON CRITICAL THINKINGPROMOTING PROFESSIONAL KNOWLEDGE, EXPERIENTIAL LEARNING AND CRITICAL THINKING FOR MEDICAL STUDENTSDISTANCE STUDENTS AND ONLINE RESEARCH: PROMOTING INFORMATION LITERACY THROUGH MEDIA LITERACYCURRENT TRENDS IN DEVELOPING MEDICAL STUDENTS' CRITICAL THINKING ABILITIESAN APPROACH TO TEACHING FOR CRITICAL THINKING IN HEALTH EDUCATION مقالات نشریه ای مرتبط: ارتقا تفکر انتقادي در رشته کارشناسي ارشد آموزش پزشکي مجازي: مطالعه کيفي تجارب اساتيد و دانشجويانتفکر انتقاديتفکر انتقادي در آموزش و يادگيري دانشجويانآموزش مهارت هاي تفکر انتقادي: رويکردي بين رشته ايتفکر انتقادي در آموزش علوم پزشکي مقالات همایشی مرتبط: نقش تفکر خلاق و تفکر انتقادی در یادگیری دانش آموزانبررسی تاثیر آموزش فلسفه بر مهارتهای تفکر انتقادی کودکان پیش دبستانیتغییر برنامه درسی تحصیلی با تاکید بر تفکر انتقادی در مدارس متوسطهتاثیر آموزش همتایان بر مهارت تفکر انتقادی در دانشجویانبررسی مقایسه ای مهارت تفکر انتقادی و مولفه های آن در دانشجویان پرستاری ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 161 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی