4 SID.ir | نحوه يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي مجازي: مطالعه کيفي تجارب اساتيد و دانشجويان

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نحوه يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي مجازي: مطالعه کيفي تجارب اساتيد و دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشكي تهران، دانشكده پيراپزشكي، گروه كتابداري و اطلاع رساني پزشكي
 
چکیده: 

زمينه و هدف: تفکر انتقادي از جمله برون دادهاي اصلي آموزش عالي است و با گسترش روز افزون اشتغال به تحصيل در دوره هاي مجازي، ارتقا تفکر انتقادي در نظام آموزش از دور، مد نظر دست اندرکاران مي باشد. اين مطالعه به منظور بررسي کيفي تجارب اساتيد و دانشجويان از ياددهي-يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي انجام گرديد.
مواد و روش ها: در اين مطالعه کيفي، 7 نفر از اساتيد و 11 نفر از دانشجويان نظام آموزش از دور رشته آموزش پزشکي مورد مصاحبه نيمه ساختار يافته قرار گرفتند. کليه مصاحبه ها ضبط و به صورت مکتوب پياده شد و با استفاده از روش تحليل مقايسه اي اشتراوس و کوربين، تحليل گرديدند.
يافته ها: مشارکت کنندگان در اين پژوهش سه درون مايه اصلي «ماهيت تفکر انتقادي»، «تفکر انتقادي در چارچوب رشته آموزش پزشکي» و «فرايند ياددهي يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي مجازي» را مطرح نمودند.
نتيجه  گيري: تجربه شرکت کنندگان نشان مي دهد که ياددهي يادگيري تفکر انتقادي در آموزش مجازي تحت تاثير راهبردهاي تدريس، خصوصيات نرم افزار سيستم مديريت يادگيري، ايجاد محيط مناسب فراگير محور و مد نظر قرار دادن تفکر انتقادي به عنوان يکي از اهداف درسي و ارزيابي قرار دارد
.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 179
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی