برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نحوه يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي مجازي: مطالعه کيفي تجارب اساتيد و دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پیراپزشکی، گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
 
چکیده: 
زمينه و هدف: تفکر انتقادي از جمله برون دادهاي اصلي آموزش عالي است و با گسترش روز افزون اشتغال به تحصيل در دوره هاي مجازي، ارتقا تفکر انتقادي در نظام آموزش از دور، مد نظر دست اندرکاران مي باشد. اين مطالعه به منظور بررسي کيفي تجارب اساتيد و دانشجويان از ياددهي-يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي انجام گرديد. مواد و روش ها: در اين مطالعه کيفي، 7 نفر از اساتيد و 11 نفر از دانشجويان نظام آموزش از دور رشته آموزش پزشکي مورد مصاحبه نيمه ساختار يافته قرار گرفتند. کليه مصاحبه ها ضبط و به صورت مکتوب پياده شد و با استفاده از روش تحليل مقايسه اي اشتراوس و کوربين، تحليل گرديدند. يافته ها: مشارکت کنندگان در اين پژوهش سه درون مايه اصلي «ماهيت تفکر انتقادي»، «تفکر انتقادي در چارچوب رشته آموزش پزشکي» و «فرايند ياددهي يادگيري تفکر انتقادي در آموزش پزشکي مجازي» را مطرح نمودند. نتيجه  گيري: تجربه شرکت کنندگان نشان مي دهد که ياددهي يادگيري تفکر انتقادي در آموزش مجازي تحت تاثير راهبردهاي تدريس، خصوصيات نرم افزار سيستم مديريت يادگيري، ايجاد محيط مناسب فراگير محور و مد نظر قرار دادن تفکر انتقادي به عنوان يکي از اهداف درسي و ارزيابي قرار دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قریب، م.، و سرمدی، م.، و ابراهیم زاده، ع.، و زارع، ح.، و امامی، ا.، و قریب، آ. (1389). نحوه یادگیری تفکر انتقادی در آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار, 17(3 (مسلسل 57)), 169-179. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125839



Vancouver : کپی

قریب میترا، سرمدی محمدرضا، ابراهیم زاده عیسی، زارع حسین، امامی امیرحسین، قریب آتوسا. نحوه یادگیری تفکر انتقادی در آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. 1389 [cited 2022January25];17(3 (مسلسل 57)):169-179. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125839



IEEE : کپی

قریب، م.، سرمدی، م.، ابراهیم زاده، ع.، زارع، ح.، امامی، ا.، قریب، آ.، 1389. نحوه یادگیری تفکر انتقادی در آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار, [online] 17(3 (مسلسل 57)), pp.169-179. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125839.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 282 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی