برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

راهبردهاي برنامه سازي براي اصلاح الگوي مصرف (با تكيه بر مباني حقوقي و ديني)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده حقوق، دانشگاه امام صادق (ع)
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر که به شيوه اسنادي صورت گرفته آن است که با توجه به مباني حقوقي و ديني به بررسي «ضرورت اصلاح الگوي مصرف و نقش حکومت و رسانه در تحقق آن» بپردازد. بنابراين، پس از ارايه تحليلي در اين باره، به رسانه ها، بويژه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران توصيه مي كند راهبردهاي هفت گانه اي را براي ايفاي نقش مهم خود در نظر بگيرند. اين راهبردها عبارتند از: ايجاد فرهنگ مسئوليت در برابر مصرف، نمايش آثار زيان بار مصرف زدگي، ترغيب مردم به استفاده از توليدات داخلي، تبيين حرمت اسراف و معيارهاي آن، تاكيد بر احترام مضاعف به اموال عمومي، جلوگيري از ساده انگاري در مفهوم منابع و مصارف و سرانجام نظارت بر تبليغات بازرگاني در جهت بهينه سازي فرهنگ مصرف.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسماعیلی، م. (1389). راهبردهای برنامه سازی برای اصلاح الگوی مصرف (با تکیه بر مبانی حقوقی و دینی). پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش), 17(2 (پیاپی 62)), 83-106. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125785



Vancouver : کپی

اسماعیلی محسن. راهبردهای برنامه سازی برای اصلاح الگوی مصرف (با تکیه بر مبانی حقوقی و دینی). پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش). 1389 [cited 2021July29];17(2 (پیاپی 62)):83-106. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125785



IEEE : کپی

اسماعیلی، م.، 1389. راهبردهای برنامه سازی برای اصلاح الگوی مصرف (با تکیه بر مبانی حقوقی و دینی). پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش), [online] 17(2 (پیاپی 62)), pp.83-106. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125785.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 101 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی