برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش رسانه هاي جمعي در اصلاح الگوي مصرف

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده صدا و سیما، مرکز تحقیقات صدا و سیما
 
چکیده: 

مقاله حاضر با اشاره به گسترش فناوري هاي ارتباطي و افزايش نفوذ رسانه هاي جمعي در ابعاد گوناگون زندگي، بويژه نقش آنها در شکل گيري و هدايت پديده هاي مهم فرهنگي و اجتماعي مانند سبک هاي جديد زندگي و الگوهاي مصرفي، به سازوکارهاي تاثيرگذاري رسانه ها بر نگرش ها و رفتارهاي مخاطبان پرداخته و با تاکيد بر اثرات متقابل فرهنگ و اقتصاد و معرفي الگوي مصرف به عنوان موضوعي داراي وجوه فرهنگي و اقتصادي و همچنين بيان اهميت و ضرورت اصلاح الگوي مصرف به منزله وظيفه اي ديني و ملي، رويکردهاي رسانه را در الگوسازي اقتصادي و فرهنگي و تعديل رفتارهاي اقتصادي بررسي مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پویا، ع. (1389). نقش رسانه های جمعی در اصلاح الگوی مصرف. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش), 17(2 (پیاپی 62)), 9-30. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125778



Vancouver : کپی

پویا علیرضا. نقش رسانه های جمعی در اصلاح الگوی مصرف. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش). 1389 [cited 2021August03];17(2 (پیاپی 62)):9-30. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125778



IEEE : کپی

پویا، ع.، 1389. نقش رسانه های جمعی در اصلاح الگوی مصرف. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش), [online] 17(2 (پیاپی 62)), pp.9-30. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125778.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 206 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی