برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  5 , شماره  2 ; از صفحه 153 تا صفحه 165 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي دانش معلمان و دانشجويان رياضي در درس هندسه با استفاده از نظريه ون هيلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم پایه، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف ارزيابي دانش معلمان و دانشجويان رياضي براي تدريس هندسه دبيرستان با استفاده از نظريه ون هيلي و با شرکت 12 نفر از معلمان شاغل به تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد آموزش رياضي و 38 نفر از دانشجويان سال آخرکارشناسي دبيري رياضي انجام گرفت. روش تحقيقي پژوهش، علي - مقايسه اي مي باشد. محققين جهت ارزيابي دانش شرکت کنندگان در درس هندسه، آزمون هندسي ون هيلي را به کار گرفتند و به منظور تجزيه و تحليل اطلاعات، از آزمون t استيودنت تک نمونه اي با a=0.01 استفاده کردند. نتايج تحقيق نشان داد که شرکت کنندگان پژوهش از سطح سوم ون هيلي (استنتاج غير رسمي) عبور کرده اند، ولي به سطح چهارم (استنتاج رسمي) نرسيده اند. به روشني واضح است که اين نتايج، سطح چهارم ون هيلي، يعني سطح مورد انتظار معلمان و دانشجويان دبيري رياضي را نشان نمي دهد. بنابراين درس هاي جاري هندسه در برنامه دوره کارشناسي دبيري رياضي، صلاحيت دانشي کافي را براي تدريس هندسه دبيرستان به دانشجويان دبيري رياضي ارایه نمي دهند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ریحانی، ا.، و امام جمعه، س.، و صالح صدق پور، ب.، و مرادی ویس، ا. (1389). ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه ون هیلی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 5(2), 153-165. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125768



Vancouver : کپی

ریحانی ابراهیم، امام جمعه سیدمحمدرضا، صالح صدق پور بهرام، مرادی ویس اصغر. ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه ون هیلی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1389 [cited 2021August05];5(2):153-165. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125768



IEEE : کپی

ریحانی، ا.، امام جمعه، س.، صالح صدق پور، ب.، مرادی ویس، ا.، 1389. ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه ون هیلی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 5(2), pp.153-165. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125768.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 180 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی