برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  5 , شماره  2 ; از صفحه 135 تا صفحه 143 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش تکليف محور بر مهارت خواندن و پيشرفت تحصيلي دانشجويان مهندسي در درس زبان تخصصي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
 
چکیده: 

چکيده: هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير به کارگيري آموزش تکليف محور بر مهارت خواندن و پيشرفت تحصيلي دانشجويان رشته مهندسي در درس زبان تخصصي است. دو گروه از دانشجويان گرايش ساخت و توليد به عنوان گروه آزمايشي و کنترل در طرح پيش آزمون - پس آزمون شرکت کردند. گروه آزمايشي به مدت يک نيمسال تحصيلي، درس زبان تخصصي خود را از طريق روش تکليف محور فراگرفتند. گروه کنترل در همان مدت به روش سنتي دستور - ترجمه با تاکيد بر يادگيري دستور، لغت، خواندن و ترجمه، درس زبان را فراگرفتند. در آغاز و در انتهاي آزمايش از هر دو گروه آزمون مهارت خواندن گرفته شد. نتايج آزمون تي نشان داد که مهارت خواندن گروه آزمايشي قبل و بعد از شرکت در کلاس زبان تخصصي به طور معناداري متفاوت بوده و ارایه اين درس با روش تکليف محور بر پيشرفت مهارت خواندن آنان تاثير گذاشته است. همچنين مقايسه نمرات دانشجويان در آزمون پايان ترم نشان داد که استفاده از روش تکليف محور بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان در درس زبان تخصصي موثر بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 264
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی