برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  5 , شماره  2 ; از صفحه 115 تا صفحه 122 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و رتبه بندي موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوري اطلاعات و ارتباطات

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
 
چکیده: 

چکيده: کارکردهاي متعدد و متنوع فناوري اطلاعات و ارتباطات تمامي سازمان ها و از جمله نظام آموزشي را دچار تغيير و تحولات اساسي کرده اند؛ اما به نظر مي رسد آن چنان که شايسته است فناوري اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشي مورد استفاده معلمان قرار نمي گيرد، از اين رو هدف پژوهش توصيفي حاضر، شناسايي و رتبه بندي موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بوده است که جهت تحقق اين امر، پرسش نامه محقق ساخته اي ميان معلمان دبيرستان هاي شهر تهران توزيع و داده هاي گردآوري شده با استفاده از آزمون هاي تي و فريدمن تحليل شدند، نتايج حاکي از آن است که مهم ترين موانع عدم استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات توسط معلمان، عوامل زيرساختي - فني، فردي، اقتصادي و فرهنگي - آموزشي بوده اند که متناسب با هر يک پيشنهادهايي ارایه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 239
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی