برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  4 , شماره  3 ; از صفحه 235 تا صفحه 247 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير برنامه يادگيري الکترونيکي بر مهارت املا نويسي دانش آموزان سوم دبستان مبتني بر اصول طراحي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور، تهران
 
چکیده: 

هدف از انجام اين تحقيق، بررسي تاثير برنامه يادگيري الکترونيکي بر مهارت املانويسي دانش آموزان مقطع سوم دبستان مبتني بر اصول طراحي آموزشي مي باشد. اين پژوهش به صورت نيمه تجربي انجام پذيرفته است. جامعه و نمونه آماري اين پژوهش شامل 62 نفر دانش آموز دختر پايه سوم دبستان مدرسه شهيد مهدوي منطقه يک آموزش و پرورش شهر تهران مي باشند. روش نمونه گيري در اين پژوهش، تصادفي ساده بوده است. نمونه ها به دو گروه مساوي تقسيم و گروه آزمايش درس املا را با تاکيد اصلي بر استفاده از برنامه تحت شبکه (محقق ساخته) به مدت سه ماه دريافت نمودند. گروه گواه نيز با استفاده از روش هاي سنتي مورد آموزش قرار گرفتند. تجزيه و تحليل داده هاي به دست آمده با استفاده از ميانگين و آزمون آماري t گروه هاي مستقل، نشان داد که بين استفاده از برنامه يادگيري الکترونيکي تحت شبکه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع سوم دبستان در درس املا و مولفه هاي وابسته به آن شامل مهارت هاي ديداري، شنيداري و حرکتي در املانويسي ارتباط معني داري وجود دارد. همچنين بين پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس املا با استفاده از روش آموزش تحت شبکه و روش سنتي تفاوت معني داري قابل مشاهده است. به علاوه بين قابليت هاي پيش نياز در درس املا شامل مهارت هاي ديداري، شنيداري و حرکتي در پس آزمون گروه کنترل و آزمايش تفاوت معني داري مشاهده گرديد. نتايج در خصوص تفاضل نمرات پس آزمون گروه کنترل و آزمايش در املا فارسي تفاوت معني داري نشان داد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 446
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی