برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  4 , شماره  3 ; از صفحه 203 تا صفحه 214 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تطبيقي ديدگاه هاي استادان و مديران اجرايي دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتيد در دوره هاي آموزش مجازي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور تهران
 
چکیده: 

هدف اصلي پژوهش حاضر بررسي تطبيقي ديدگاه اساتيد و مديران مسوول برگزاري دوره هاي آموزش مجازي در دانشگاه اصفهان، در رابطه با موانع مشارکت استادان در اين دوره ها مي باشد. هدف ديگر پژوهش، بررسي روابط احتمالي موجود بين موانع با يکديگر است. نوع پژوهش کمي - کيفي است. براي حصول منظور، ابتدا با بررسي ادبيات تحقيق، الگويي مفهومي براي دسته بندي موانع مشارکت اساتيد پيشنهاد شد و موانع در سه گروه موانع شخصي، نگرشي و زمينه اي طبقه بندي گرديد. سپس بر اساس اين الگو، پرسش نامه اي محقق ساخته تهيه شده و در بين يک نمونه 50 نفري از اساتيد گروه هاي آموزشي ارایه دهنده آموزش برخط در دانشگاه اصفهان که به روش تمام شماري انتخاب شده بودند توزيع گرديد. رتبه بندي موانع بر اساس آزمون فريدمن نشان داد از ديدگاه استادان، بازدارنده هاي زمينه اي بيشترين ميزان بازدارندگي را در رابطه با مشارکت اساتيد در آموزش مجازي دارند. همچنين آزمون همبستگي بيانگر وجود رابطه معني دار مستقيم موانع با يکديگر بود. در قسمت کيفي تحقيق نيز، محققان با 5 نفر از مسوولان برگزاري دوره ها در دانشگاه اصفهان مصاحبه هاي نيمه ساختاريافته اي را بر اساس الگوي پيشنهادي انجام دادند. پس از جمع آوري اطلاعات، تحليل يافته ها با استفاده از کدبندي و مقوله سازي صحبت هاي مصاحبه شوندگان انجام شد. مقايسه تطبيقي يافته ها بيانگر آن بود که وجود بازدارنده هاي زمينه اي سبب تشديد تاثير بازدارنده هاي نگرشي و شخصي بر کاهش مشارکت استادان مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عبدالهی، س.، و زمانی، ب.، و ابراهیم زاده، ع.، و زندی، ب.، و زارع، ح. (1389). بررسی تطبیقی دیدگاه های استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 4(3), 203-214. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125748



Vancouver : کپی

عبدالهی سیدمجید، زمانی بی بی عشرت، ابراهیم زاده عیسی، زندی بهمن، زارع حسین. بررسی تطبیقی دیدگاه های استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1389 [cited 2021July25];4(3):203-214. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125748



IEEE : کپی

عبدالهی، س.، زمانی، ب.، ابراهیم زاده، ع.، زندی، ب.، زارع، ح.، 1389. بررسی تطبیقی دیدگاه های استادان و مدیران اجرایی دانشگاه اصفهان درباره موانع عمده مشارکت اساتید در دوره های آموزش مجازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 4(3), pp.203-214. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125748.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 144 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی