برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  4 , شماره  3 ; از صفحه 191 تا صفحه 201 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي چارچوب مفهومي ارزشيابي برنامه هاي يادگيري الکترونيکي در موسسات آموزش عالي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

هدف کلي اين مقاله ارایه يک چارچوب مفهومي براي ارزشيابي برنامه هاي يادگيري الکترونيکي است که با بررسي گسترده پيشينه تحقيقات در زمينه ارزشيابي يادگيري الکترونيکي، 9 سوال اساسي مورد تاکيد قرار گرفت و بر اساس آنها هفت رويکرد ارزشيابي يادگيري الکترونيکي به شرح زير شناسايي گرديد: رويکرد مورد پژوهي، رويکرد مقايسه با شيوه آموزش سنتي، رويکرد ارزيابي ابزارهاي پژوهشي مورد استفاده، رويکرد ارزشيابي بازگشت سرمايه، رويکرد مدل هاي ترازيابي، رويکرد ارزشيابي محصول و رويکرد ارزشيابي عملکرد. در اين مقاله پس از بررسي بسياري از مدل ها و چارچوب هاي يادگيري الکترونيکي مطرح شده توسط محققان و يا موسسات آموزش عالي، مولفه هاي مشترک آنها بر اساس سه معيار الف) پشتوانه علمي، ب) تواتر و تجربه استفاده بين المللي و ج) در دسترس بودن اطلاعات آنها به عنوان عوامل اصلي مدل پيشنهادي با الهام از مدل خان (2001) برگزيده شدند که عبارتند از: سازمان، مديريت، فناوري، جنبه هاي آموزشي، طراحي محيط ارایه، خدمات پشتيباني، ارزشيابي و ملاحظات اخلاقي. آنگاه از طريق اعتبارسنجي با استفاده از نظرات 30 نفر از خبرگان و صاحب نظران حوزهIT  و به ويژه يادگيري الکترونيکي در سطح آموزش عالي کشور، چارچوب مفهومي اوليه مبتني بر عوامل، ملاک ها و نشانگرهاي مورد نظر براي ارزشيابي يادگيري الکترونيکي در موسسات آموزش عالي ايران طراحي و معرفي گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اناری نژاد، ع.، و ساکتی، پ.، و صفوی، س. (1389). طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 4(3), 191-201. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125745



Vancouver : کپی

اناری نژاد عباس، ساکتی پرویز، صفوی سیدعلی اکبر. طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1389 [cited 2021August01];4(3):191-201. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125745



IEEE : کپی

اناری نژاد، ع.، ساکتی، پ.، صفوی، س.، 1389. طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 4(3), pp.191-201. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125745.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 634 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی