مشخصات مقاله عنوان نشریه: فناوري آموزش (فناوري و آموزش) اطلاعات شماره: زمستان 1388 , دوره 4 , شماره 2 ; از صفحه 163 تا صفحه 171 . عنوان مقاله: معياري براي دسته بندي، امتيازدهي و استخراج از يادداشت برداري يادگيرندگان به منظور توليد محتواي آموزشي در سيستم يادگيري الکترونيکي نویسندگان: كاردان احمد*, نوربهبهاني سيدفخرالدين آدرس: * دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی امیرکبیر چکیده: امروزه يادگيري الکترونيکي نقش مهمي را در آموزش ايفا مينمايد و بدون شک يکي از مهم ترين چالش هاي پيش رو در آموزش الکترونيکي، توليد محتواي آموزشي مناسب براي يادگيرندگان است. از طرفي يادداشت برداري روشي معمول براي ثبت ديدگاه ها و ايده ها در ارتباط با قسمت خاصي از يک موضوع آموزشي است که مي توان آنها را بين يادگيران به اشتراک گذاشت. اين يادداشت ها مي تواند به صورت پرسش، طرح ابهامات و يا خلاصه برداري و نتيجه گيري در يک موضوع آموزشي باشد. بنابراين، يکي از فناوري هاي قابل توجه در زمينة توليد محتواي آموزشي، استفاده از يادداشتهاي کاربران براي توليد و بهبود محتواي آموزشي است. از آن جا که مي توان يادداشتهاي يادگيرندگان را در ارتباط با يک موضوع خاص آموزشي به محتواي درس چسباند، استفاده از اين يادداشت هاي مي تواند مولف درس را در بهبود محتواي الکترونيکي دروس خود ياري کند. زيرا با توجه به هستي شناسي و مشخص بودن اين مطلب که هر يادداشت مربوط به چه مفهومي است مي توان محتوا ي آموزشي مورد نظر را در سلسله مراتب هستي شناسي بهبود بخشيد . در ضمن ميتوان قسمتي از محتواي مناسب آموزشي را از يادداشت هاي کاربران استخراج نمود و در اختيار ديگر يادگيرندگان قرار داد . مزيت اين راهکار استفاده از يادداشت هايي است که در مقايسه با بازخورد هاي صريح يادگيران، کاملا آزادانه و به صورت ضمني انجام مي شود. چارچوب پيشنهاد شده در اين کار روشي را براي استفاده از يادداشت هاي کاربران در توليد و بهبود محتواي الکترونيکي در سيستم هاي يادگيري الکترونيکي ارایه مي کند. در اين مقاله جزیيات دسته بندي يادداشت ها و همچنين روش هاي امتيازدهي آنها تشريح خواهد شد. علاوه بر اين راهکارهاي پيشنهادي براي استخراج نتایج تحليل از يادداشت ها و تنظيم توصيه هاي لازم براي مولف درس مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. در ادامه راهکاري براي ارزيابي چارچوب پيشنهادي ارایه خواهد شد. کلید واژه: يادگيري الکترونيکي(Q2)يادگيري تطبيق پذير(Q3)يادداشت برداري(Q3)توليد محتوا(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: آموزش از دوردانشگاه پیام نورآموزش مجازیآموزش الکترونیکی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: يادداشتيادداشتدو يادداشتيادداشت هايي درباره ترجمهيادداشت مقالات همایشی مرتبط: استانداردسازی محتوای آموزش الکترونیکی و تاثیر آن در انگیزش یاددهی و یادگیریبررسی عوامل موفقیت تولید محتوای الکترونیکی در دانشگاه های مجازی ایراناصول برنامه ریزی آموزشی الکترونیکی در موسسات آموزشینقش یادگیری الکترونیکی در سازمانبومی سازی آموزش الکترونیکی در ایران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی