برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1388 , دوره  4 , شماره  2 ; از صفحه 101 تا صفحه 111 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير ميزان شناخت و کاربست فناوري آموزشي توسط معلمان در بهبود کيفيت فرايند يادگيري دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسي ميزان شناخت معلمان از فناوري آموزشي و کاربست آن در فرايند يادگيري دانش آموزان با رويکرد نگرش سيستمي و حل مساله در درس علوم تجربي دوره ابتدايي پرداخته است. در اين تحقيق از دو روش تحقيق توصيفي (پيمايشي) به منظور سنجش ميزان شناخت و آگاهي معلمان از فناوري آموزشي و کاربست آن در فرايند ياددهي و يادگيري (با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته) و روش نيمه تجربي از نوع طرح دوگروهي با پيش آزمون و پس آزمون، به منظور کاربرد طرح آموزش ويژه استفاده شده است. آزمودني هاي طرح شامل معلمان و دانش آموزان پايه چهارم دوره ابتدايي شهر اردبيل بوده اند و نتايج تحليل داده ها حاکي از آن است که ميزان شناخت و استفاده معلمان از فناوري آموزشي در حد کم و متوسط بوده و بين شناخت و کاربست فناوري از سوي معلمان و هم چنين وجود مواد و وسايل آموزشي با استفاده از آنها از سوي معلمان رابطه معني داري وجود داشته است. هم چنين به کارگيري مواد و رسانه هاي آموزشي، استفاده از طراحي منظم آموزشي و ارزشيابي صحيح و اصولي از سوي معلمان در فرايند تدريس، موجب افزايش يادگيري دانش آموزان مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 637
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی