برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1389 , دوره  5 , شماره  1 ; از صفحه 51 تا صفحه 59 .
 
عنوان مقاله: 

يادگيري مفاهيم انتزاعي فيزيک نوين به کمک زمينه هاي کاربردي ليزر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم پایه، آموزش فیزیک، دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی
 
چکیده: 

اين مقاله به بررسي يادگيري مفاهيم انتزاعي فيزيک نوين با استفاده از زمينه هاي کاربردي ليزر در صنايع و مهندسي پزشکي مي پردازد. اين. روش در تدريس فيزيک، شيمي و زيست شناسي دوره متوسطه و پيش دانشگاهي کاربرد داشته و در حد امکانات مدارس و در نظام آموزشي ايران قابل اجرا است. روش تحقيق شبه تجربي و اطلاعات آن توسط آزمون عيني چهار گزينه اي و با استفاده از منابع مرتبط و در دسترس جمع آوري و روايي صوري آن پس از بررسي توسط 10 نفر از افراد صاحب نظر مورد تاييد قرار گرفته است. پايايي تحقيق نيز با استفاده از روشrpbi ، دلتاي فرگوسن و kr-20 مورد بررسي و تاييد قرار گرفت. جامعه آماري اين پژوهش کليه دانش آموزان پسر پايه پيش دانشگاهي رياضي منطقه شهر ري استان تهران است که آمار اداره آموزش و پرورش آن منطقه 600 نفر دانش آموز پسر در سال تحصيلي 88-87 بوده است. ضمنا چهار گروه متفاوت دانش آموز از آنها انتخاب گرديد، دو گروه براي نمونه آزمايشي و دو گروه براي نمونه کنترل. از شاخص هاي مرکزي و پراکندگي براي توصيف داده ها و از آزمون t مستقل براي آزمودن فرضيه ها استفاده شد. نتايج پژوهش حکايت از برتري روش آموزش زمينه - محور نسبت به روش سنتي براي آموزش و يادگيري مفاهيم انتزاعي فيزيک نوين دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 140
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی