برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1389 , دوره  5 , شماره  1 ; از صفحه 13 تا صفحه 23 .
 
عنوان مقاله: 

بازنمايي هاي چندگانه: فرايندي مهم در ياددهي و يادگيري کسرها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم پایه، دانشگاه شهیدرجایی
 
چکیده: 

تحقيق حاضر، با هدف بررسي نقش آموزش مبتني بر بازنمايي هاي چندگانه و اثرات آن روي درک دانش آموزان از کسرها، و عملکرد شان در حل مسایل شامل کسر اجرا گرديد. شرکت کنندگان در اين مطالعه 40 دانش آموز دختر بودند که در دو مدرسه ابتدايي و در دو کلاس پايه چهارم درس مي خواندند. روش تحقيق استفاده شده در اين تحقيق، تلفيقي از دو روش کمي و کيفي بود. در روش کمي از طرح شبه تجربي استفاده شد و دانش آموزان يک مدرسه به عنوان گروه کنترل و دانش آموزان مدرسه ديگر به عنوان گروه آزمايش در نظر گرفته شدند. به دانش آموزان گروه کنترل، مفاهيم شامل کسر با يک رويکرد آموزشي سنتي آموزش داده شد و به دانش آموزان گروه آزمايش، همان مفاهيم با رويکرد آموزشي مبتني بر بازنمايي هاي چندگانه آموزش داده شد. اثر آموزش مبتني بر بازنمايي هاي چندگانه روي درک دانش آموزان از کسرها، با يک پيش آزمون و پس آزمون (که قبل و بعد از شروع فرايند آموزش، از هر دو گروه به عمل آمد)، ارزيابي شد. همچنين، براي بررسي عميق تر فرايند درک و تفکر دانش آموزان، و عملکرد آن ها هنگام حل مسایل شامل کسر، 6 مصاحبه با 6 دانش آموز (3 نفر از هر گروه) انجام شد. علاوه بر اين، پس از گذشت حدود چهار ماه از زماني که مفاهيم شامل کسرها به دانش آموزان آموزش داده شده بود آزموني تحت عنوان آزمون پايداري يادگيري، از دانش آموزان دو گروه به عمل آمد. يافته هاي مطالعه نشان داد، که دانش آموزان گروه آزمايش، عملکرد بهتري از خود نشان داده بودند و درک مفهومي شان از کسرها توسعه يافته بود. يافته ها، همچنين نشان داد که يادگيري دانش آموزان گروه آزمايش از مفهوم کسر، نسبت به يادگيري دانش آموزان گروه کنترل پايدارتر بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوروزی لرکی، ف.، و بخشعلی زاده، ش.، و قربانی سی سخت، ز. (1389). بازنمایی های چندگانه: فرایندی مهم در یاددهی و یادگیری کسرها. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 5(1), 13-23. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125650



Vancouver : کپی

نوروزی لرکی فرزانه، بخشعلی زاده شهرناز، قربانی سی سخت زینب. بازنمایی های چندگانه: فرایندی مهم در یاددهی و یادگیری کسرها. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1389 [cited 2021August04];5(1):13-23. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125650



IEEE : کپی

نوروزی لرکی، ف.، بخشعلی زاده، ش.، قربانی سی سخت، ز.، 1389. بازنمایی های چندگانه: فرایندی مهم در یاددهی و یادگیری کسرها. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 5(1), pp.13-23. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125650.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 985 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی