برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  4 , شماره  4 ; از صفحه 321 تا صفحه 327 .
 
عنوان مقاله: 

مطالعه موردي درباره باورهاي يک معلم دوره آموزش پيش از خدمت راجع به نقش بازخورد تصحيح کننده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده زبان و ادبیات، دانشگاه شهید بهشتی تهران
 
چکیده: 

مطالعات اخير حاکي از علاقه وافر محققين در انجام پژوهش در زمينه افکار معلم مي باشد. پژوهش حاضر يک مطالعه موردي است که به دنبال نوع تفکرات يک مدرس پيش از خدمت کانون زبان ايران پيرامون بازخوردهاي تصحيح کننده مي باشد. بدين منظور معلمي با نام مستعار علي قبل از شرکت در دوره آموزش تدريس پيش از خدمت که توسط کانون زبان ايران برگزار مي شد داوطلب شرکت در اين پژوهش شد. جهت دست يابي به نوع تفکرات آموزشي علي پيرامون بازخوردهاي تصحيح کننده و منبع اين نوع تفکرات پرسش نامه اي که توسط نگارندگان اين تحقيق آماده شده بود به وي داده شد. سپس جهت دست يابي به اطلاعات دقيق تر و رعايت قاعده مثلث در پژوهش يکي از نگارندگان مقاله حاضر به مصاحبه با علي پرداخت. دو هفته بعد زماني که علي رسما مدرس زبان انگليسي کانون شده بود، کلاس وي مورد بازديد قرار گرفت تا معلوم شود پس از کلاس هاي آموزش زبان پيش ازخدمت افکار علي پيرامون بازخوردها تا چه اندازه دچار تغيير شده است. نتايج اين مطالعه موردي بيانگر تغييرات چشمگيري در نوع تفکر علي پيرامون بازخوردهاي تصحيح کننده پس از گذراندن دوره آموزشي بود. در پايان نتايج اين تحقيق به طور کامل گزارش و بحث شده است و کارکردهاي آموزشي اين تحقيق همراه با زمينه هاي تحقيقي براي بررسي در اين زمينه براي علاقه مندان اين حوزه ارايه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 154 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی