برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  4 , شماره  4 ; از صفحه 309 تا صفحه 320 .
 
عنوان مقاله: 

ساماندهي فرآيند يادگيري از نظام آموزش از راه دور در رشته معماري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده معماری، دانشگاه علم و صنعت ایران
 
چکیده: 
کيفيت آموزشي و سطح يادگيري فراگيران آموزش از راه دور در مقايسه با آموزش حضوري يکي از مسایل مهم و مورد بحث متوليان اين نظام به خصوص در رشته هاي عملي و عملي - نظري مانند معماري است. وجود دروس متنوع در رشته معماري از دروس نظري صرف گرفته تا دروس کاملا عملي چگونگي بهره گيري از آموزش از راه دور در انتقال تجربيات مدرس به دانشجو را به تامل بيشتر و برنامه ريزي متفاوت مي کشاند. داشتن يک مقايسه تطبيقي ميان آموزش سنتي و آموزش بر پايه فناوري هاي ارتباطي مي تواند سر آغاز هر گونه تصميم گيري در خصوص برنامه ريزي و جهت دهي به اين مهم باشد که تلاش شده است تا براي نخستين بار مورد سنجش قرار گيرد. در اين تحقيق تلاش شده است تا سطح يادگيري دانشجويان رشته معماري تحت آموزش از راه دور و آموزش سنتي مورد مقايسه قرار گيرد. بنابراين براي رسيدن به اين هدف تلاش شده است تا دانشجويان يک دوره تحصيلي در هر کلاس درس به انتخاب خود تحت يکي از دو نوع آموزش (سنتي يا از راه دور) ترم تحصيلي خود را سپري نمايند. انتخاب کلاس هايي که مورد آزمون قرار گرفته است از ميان دروس تخصصي و بر اساس سطوح نظر به عمل در ارايه دروس آنها مي باشد، که در متن مقاله به تفصيل بيان مي گردد. اين مقاله به مقايسه سطح يادگيري دانشجويان رشته معماري در نظام حضوري و از راه دور ايران در درس هاي رشته تحصيلي معماري پرداخته است. اين پژوهش يک تحقيق نيمه تجربي است. جامعه آماري آن دانشجويان معماري کارداني و کارشناسي در سال 87-86 و 86-85 در دانشگاه محقق اردبيل بوده و اطلاعات آن توسط ارزيابي کمي - کيفي دانشجويان در دروس دانشگاهي و مقايسه تطبيقي ميزان يادگيري آنها با يکديگر حاصل شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

هاشم نژاد، ه.، و حسینی، س.، و وزیری، و. (1389). ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 4(4), 309-320. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125639



Vancouver : کپی

هاشم نژاد هاشم، حسینی سیدباقر، وزیری وحید. ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1389 [cited 2022January19];4(4):309-320. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125639



IEEE : کپی

هاشم نژاد، ه.، حسینی، س.، وزیری، و.، 1389. ساماندهی فرآیند یادگیری از نظام آموزش از راه دور در رشته معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 4(4), pp.309-320. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125639.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 330 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی