برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  4 , شماره  4 ; از صفحه 267 تا صفحه 273 .
 
عنوان مقاله: 

برنامه هاي تعليمي اساتيد انگليسي با اهداف ويژه در مقايسه با خواسته هاي تحصيلي دانشجويان: يک پروژه نيازسنجي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده زبان‌های خارجی، دانشگاه علم و صنعت ایران
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، بررسي رابطه نحوه نگرش اساتيد و دانشجويان انگليسي با اهداف ويژه به نيازهاي يادگيري و فعاليت هاي آموزشي مي باشد. عدم همخواني ميان انتظارات اين دو گروه از دوره هاي آموزشي ياد شده مي تواند به نتايج نامطلوبي منجر گردد. در اين مطالعه، نگرش 6 استاد آموزش زبان انگليسي با اهداف ويژه و 60 دانشجوي رشته مهندسي نرم افزار به نيازهاي يادگيري از طريق يک پرسش نامه مورد بررسي قرار گرفت. نتايج به دست آمده نشان مي دهد که اساتيد و دانشجويان انگليسي با اهداف ويژه افکار مشابهي در مورد کتاب درسي، و استفاده از اطلاعات به دست آمده از تحليل کلام و تحليل ژانر در دوره هاي آموزشي دارند، اما تفاوت هاي قابل توجهي ميان ديدگاه اين دو گروه در مورد فعاليت هاي آموزشي، اولويت بندي مهارت ها و اجزاي زبان، و جايگاه تفکر نقادانه ديده مي شود. در اين مقاله ضرورت طراحي سازوکارهاي تعليمي مناسب براي به کارگيري اصول «حقوق سنجي» و «برنامه ريزي راهبردي» و به کارگيري درست اين طرح ها در کلاس هاي انگليسي با اهداف ويژه مورد بحث قرار مي گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شمسایی، س.، و شمس، م. (1389). برنامه های تعلیمی اساتید انگلیسی با اهداف ویژه در مقایسه با خواسته های تحصیلی دانشجویان: یک پروژه نیازسنجی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 4(4), 267-273. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125635



Vancouver : کپی

شمسایی سعیده، شمس محمدعلی. برنامه های تعلیمی اساتید انگلیسی با اهداف ویژه در مقایسه با خواسته های تحصیلی دانشجویان: یک پروژه نیازسنجی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1389 [cited 2021August02];4(4):267-273. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125635



IEEE : کپی

شمسایی، س.، شمس، م.، 1389. برنامه های تعلیمی اساتید انگلیسی با اهداف ویژه در مقایسه با خواسته های تحصیلی دانشجویان: یک پروژه نیازسنجی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 4(4), pp.267-273. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125635.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 84 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی